تصاویر|استقبال هنگ کنکی ها به اقدام تازه ترامپ

فارس نوشت: معترضان خشن هنگ کنگ با برگزاری راهپیمایی و تکان دادن پرچم‌ آمریکا، از جدیدترین اقدامات دولت ترامپ در حمایت از اعتراضات این منطقه قدردانی کردند.

 صدها نفر از معترضان خشن در هنگ کنگ امروز (یکشنبه) به سمت کنسولگری آمریکا راهپیمایی کردند تا از جدیدترین اقدام دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در امضای قانون حمایت از معترضان هنگ کنگ قدردانی کنند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان هنگ کنگ در حالی که پرچم آمریکا را روی دستان خود تکان می‌دادند و برخی از آنها کلاه‌ها و تی‌شرت‌هایی با آرم دونالد ترامپ پوشیده بودند، پرچمی را با خود حمل می‌کردند که بر روی آن تصویر تانکی ترسیم شده بودند که نام ترامپ بر روی آن نوشته شده بود و رئیس‌جمهور آمریکا بر روی آن ایستاده بود و در پشت وی پرچم آمریکا قرار گرفته بود.

در یکی دیگر از پرچم‌هایی که معترضان حمل می‌کردند، نوشته بود: «رئیس‌جمهور ترامپ، لطفاً هنگ کنگ را آزاد کن».

ترامپ در هفته جاری علیرغم مخالفت‌های پکن، قانون مصوب کنگره این کشور در حمایت از اعتراضات هنگ‌کنگ را به امضا درآورد.

یکی از معترضان که میکروفونی را به دست داشت و برای معترضان هنگ کنگ سخنرانی می‌کرد، فریاد می‌زد: «رئیس‌جمهور ترامپ برای هدیه بزرگی که به هنگ کنگ دادی، از شما متشکریم و خدا آمریکا را حفظ کند».

اوایل امروز، صدها معترض هنگ کنگی نیز علیه نیروهای امنیتی پلیس این شهر تظاهرات برپاکردند.

هنگ‌کنگ تا سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت انگلیس قرار داشت. از آن سال حاکمیت چین بر این منطقه اعاده شد، اما ساختار سیاسی این منطقه همچنان دست‌نخورده باقی مانده و اصطلاحا شرایط «یک کشور، دو سیستم» در روابط میان پکن و هنگ‌کنگ برقرار است. این منطقه از لحاظ نظام سیاسی در امور داخلی مستقل است و صرفا در سیاست‌های کلان نظامی و امنیتی از پکن پیروی می‌کند.

اعتراضات امروز بعد از آن صورت گرفت که یکی از مقامات هنگ کنگ اعلام کرد که دولت این منطقه خودمختار به دنبال تشکیل یک کمیته مستقل برای رسیدگی به بحران به وجود آمده در هنگ کنگ است.

معترضان تحت حمایت غرب به ویژه آمریکا، پکن را به مداخله در امور داخلی هنگ کنگ متهم کرده‌اند و خواستار جدایی از چین هستند.

با اینحال، پکن اتهامات مداخله را رد می‌کند و تأکید دارد که به قاعده «یک کشور، دو نظام» معتقد است و کشورهای خارجی را به دامن زدن به ناآرامی‌های هنگ کنگ متهم کرده است.

هنگ کنگ از پنج ماه پیش درگیر بحرانی است که با اعتراض به قانون استرداد مجرمین به خاک اصلی چین آغاز شد. بر اساس آن هنگ‌کنگ می‌توانست برخی مجرمین را برای ادامه محاکمه یا اجرای مجازات، به سرزمین اصلی چین بفرستد. هرچند آن قانون اکنون به طور کلی کنار گذاشته شده، اما اعتراضات در این منطقه ادامه دارد و در هفته‌های اخیر رنگ آشوب و خرابکاری به خود گرفته است. برخی از معترضین نیز در تلاشند که هنگ‌کنگ را به‌طور کلی از چین جدا کنند، چیزی که وزیر خارجه چین در مورد آن هشدار داده است. 

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهراد IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    0 1
    اینابرن جلوی آینه بایستندتاببینندبیشترشبیه کیان، بیچاره هادر عشق به ترامپ از ملانیاجلوزدن