تمجید رییس جمهور نیجریه از توفیق ایران در مبارزه با داعش

پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور که برای شرکت در پنجمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به مالابو پایتخت گینه استوایی سفر کرده است، روز جمعه در حاشیه این اجلاس با محمد بوهاری رییس جمهور نیجریه دیدار و گفتگو کرد .

در این دیدار نهاوندیان با برشمردن زمینه های مختلف همکاری اقتصادی بین دو کشور بر آمادگی جمهوری اسلامی برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت مناسبات دو کشور در حوزه هایی همچون نفت، گاز، انرژی و کشاورزی تاکید ورزید. معاون اقتصادی رئیس جمهور در این دیدار همچنین  به تشریح تحولات منطقه خلیج فارس و خاورمیانه و نقش کشورمان در مبارزه باتروریسم در منطقه به ویژه در کشورهای عراق و سوریه پرداخت.
 در این ملاقات رییس جمهور نیجریه با تمجید از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف به نقش برجسته جمهوری اسلامی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه اشاره و آن را بسیار با اهمیت توصیف کرد.
در ادامه این دیدار دو طرف بر تقویت مناسبات دو کشور تاکید و اظهار امیدواری نمودند که با برگزاری کمیسیون مشترک زمینه های مختلف همکاریهای دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

۲۲۳۲۲۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1326558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =