برای  کنترل بیماری آنفلوآنزا نیازی به تعطیلی مدارس نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در مدارس تیم پزشکی اعزام و اقدامات درمانی شروع خواهد شد لذا نیازی به تعطیلی مدارس برای کنترل این بیماری نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزین رضاعی در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت زنان و خانواده با موضوع اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری آنفلوآنزا که در محل سالن اجتماعات استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: احساس نگرانی بیش‌از حد جامعه، هجوم به مراکز بهداشتی درمانی و گسترش اپیدمی را به همرا دارد لذا  اطلاع رسانی و آگاه سازی در این زمینه اهمیت دارد.

وی خطاب به آموزش و پرورش  افزود: در صورت مشاهده موارد مشکوک ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در مدارس  به مراکز علوم پزشکی اطلاع دهید تا  تیم پزشکی اعزام و در صورت تشخیص اقدامات درمانی شروع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آموزش خودمراقبتی در راستای عدم ابتلا به بیماری آنفلوآنزا را مهم عنوان کرد.

رضاعی بیان کرد: انتظار می‌رود که فرمانداری‌ها جلسات مشترکی با مدیران شبکه‌های درمانی در خصوص شناسایی، کنترل و تشخیص و درمان بیماری آنفلوآنزا در سطح استان را برگزار کنند.

وی توجه به پوسترهای دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بیماری حاد تنفسی و آنفلوآنزا را ضروری برشمرد و با اشاره به چندین راه حل کلیدی، گفت: رعایت بهداشت فردی افراد در کاهش و ابتلا به این بیماری نقش موثری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: برای کنترل بیماری آنفلوآنزا نیازی به تعطیلی مدارس نیست چراکه تعطیل شدن کلاس درس منجر به بحران‌ خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =