"بنزین سهمیه‌بندی" با قیمت وانت چه کرد؟

بررسی ها نشان می دهد با اعلام سهمیه بندی بنزین و اقزایش نرخ بنزین آزاد به قیمت سه هزار تومان در هر لیتر بازار خرید وانت داغ شده است.

 به گزارش خبرآنلاین، بالاتر بودن سهمیه بنزنی وانت از یک سو و افزایش احتمال تغییر این سهمیه و بالاتر رفتن ان از سوی دیگر سبب شده است تقاضای متعارف و معمول به سمت وانت متوجه شود.

سهمیه بنزین وانت ها امروز نیز با افزایش روبرو شد . سخنگوی ستاد تنظیم بازار در این خصوص گفته است: در جلسه اخیرستاد تنظیم بازار نیز مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد سهمیه خودروهای وانت پرمصرف از ۳۰۰ به ۴۰۰ لیتر و کم مصرف ترها از ۲۰۰ به ۳۰۰ لیتر افزایش یافته که امروز اجرا می‌شود.

پیش از این سهمیه وانت کم مصرف بنزینی ۲۰۰ لیتر در ماه تعیین شده بود. سهمیه وانت کم مصرف دو گانه سوز نیز ۶۰ لیتر در ماه بودو وانت پرمصرف بنزینی سهمیه ای برابر با ۳۰۰ لیتر و وانت پرمصرف دو گانه سوز سهمیه ای برابر با ۱۲۰ لیتر دریافت می کرد.

 قیمت انواع وانت در بازار تغییری شگرف را در حال حاضر تجربه کرده است به طوری که وانت آریسان با افزایش نزدیک به بیست میلیون تومانی قیمت در کمتر از یک ماه، حالا به قیمت ۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فایل می شود. این خودرو ذر اولین روزهای سهمیه بندی به ۷۰ میلیون تومان رسیده بود. در عین حال سایپا ۱۵۱ که پیش تر ۴۴ میلیون تومان معامله می شد، حالا به آستانه ۵۲ میلیون تومان رسیده است. امروز این خودرو در بازار به قیمت ۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فایل اگهی شده است. این قیمت نسبت به قیمت اوایل هفته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالاتر است.

وانت

 بر این اساس قیمت وانت زامیاد دوگانه سوز نیز با رشد دویست هزار تومانی قیمت از ۷۸ میلیون و ۸۰۰ عزار تومان به ۷۹ میلیون تومان رسید.

 قیمت وانت زامیاد دوگانه سوز ساده نیز از ۸۵ میلیون و پانصد هزار تومان در ابتدای هفته به ۸۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در حال حاضر رسیده است. این دو خودرو البته نسبت به ماه قبل افزایشی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان را تجربه کرده اند.۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =