۵۷ واحد صنعتی البرز به چرخه تولید بازگشت

تسنیم نوشت:مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ‌البرز از بازگشت و احیای ۵۷ واحد صنعتی در ‌استان در ‌۸ ماه گذشته خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی و تکلیف شرکت شهرک‌ها تا پایان سال باید ۹۹ واحد احیا شود.

محمد امین فرشی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت میزبانی استان البرز  از  رویداد ملی و بین المللی تبادل فناوری بنگاه‌های کوچک و متوسط و استارت آپ‌ها توسط  شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز از تاریخ ۱۸ آذر به مدت دو روز میزبان رویداد استارتاپی ملی است.

وی افزود:  تبادل فناوری و یا جلوگیری از انتقال تکنولوژی به ایران یکی از برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به ایران در زمان تحریم‌ها است که برگزاری رویدادهای استارتاپی در این زمینه می‌تواند کارگشا باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با بیان اینکه در رویداد ملی مذکور، واحدهای فناور متشکل از دانشگاه‌ها، مراکز رشد و یا شتاب دهنده‌هایی حضور می‌یابند ، عنوان کرد: ۱۵ ایده برتر استارت آپی در این مرحله وارد مذاکره با سرمایه گذاران تخصصی و دارندگان واحدهای صنعتی می‌شوند.

وی با اشاره به حضور چند کارشناس خبره از کشورهای ترکیه و کره جنوبی در این رویداد مهم که بحث تبادل فناوری و تکنولوژی در آن مطرح است، گفت: حضور کشور کره جنوبی در این رویداد از بابت بهره وری از تکنولوژیها و فناوری‌هایی آن کشور است و از ظرفیت های این دو کشور در این رویداد بهره گیری می‌شود.

فرشی با بیان اینکه  یکی از برنامه‌های ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز افزایش ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی است،افزود: تا پایان سال  ۹۰ واحد صنعتی مورد حمایت شرکت شهرکها قرار می گیرند تا ظرفیت تولید آنها به بالای ۵۰ درصد برسد و تولید در این شرکتها افزایش یابد.

وی گفت:  تاکنون در بیش از ۴۵ واحد صنعتی این کار انجام شده و حداقل ۲۵ درصد به ظرفیت اقتصادی آنها نسبت به ابتدای سال اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز خاطرنشان کرد:, تا پایان سال جاری باید ۹۹ واحد صنعتی غیر فعال استان البرز، مجدد به چرخه تولید باز گردند که از ابتدای سال‌جاری تاکنون این اقدامات در مورد ۵۷ واحد صنعتی عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه بطور میانگین اشتغالی که به واسطه فعالیت هر واحد ایجاد می‌شود، حدود ۱۵ نفر است، بیان کرد: شهرک استارت آپی نیز قرار است در باغ عقیق کرج ایجاد شود، در این مورد مذاکرات لازم را با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز داشته‌ایم و همچنین  برای کارخانه نوآوری نیز محل کارخانه جهان چیت روبروی ساختمان شورای شهر کرج را مدنظر داشته ایم که هنوز موفق به دریافت این  محل نشدهایم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =