تاکید ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر خروج اچ آی وی از انزوا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره بر ضروت آموزش و اطلاع رسانی راه های انتقال و پیشگیری از اچ آی وی بر ضرورت خروج این بیماری از انزوا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از وب دا ، دکتر مجید شیرانی در همایش یکروزه پیشگیری از اچ آی وی، درمان اچ آی وی در کنار آموزش و اطلاع رسانی عمومی را مهمترین و بهترین راه کنترل این بیماری برشمرد.
وی در ادامه از تلاش مسئولین برای دسترسی آسان به خدمات تشخیصی و درمانی و رایگان بودن هزینه های انجام آزمایشات تشخیصی و تامین داروی مبتلایان خبر داد و افزود: کاهش موارد ابتلا به بیماری و کنترل آن و درمان بیماران، نیازمند عزم جدی متولیان، اطلاع رسانی صحیح و به موقع رسانه ها و مشارکت مردمی است.
وی با اشاره به روند درمان بیماران در روستای چنار محمودی به پشتیبانی خوب وزارت بهداشت از برنامه های دانشگاه برای درمان مبتلایان به ویروس اچ آی وی تقدیر و افزود: مسئولین استانی نیز اقدامات شایان و قابل تقدیری طی این مدت انجام داده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: اگر چه انتقادات شدید و بعضاً تندی از دانشگاه در موضوع چنار محمودی صورت گرفت اما حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران در تمامی مراحل تشخیصی و درمانی از اصول برنامه استراتژیک ملی کنترل عفونت اچ ای وی بشمار می رود.
دکتر شیرانی تصریح کرد: اگر چه دانشگاه روزهای سختی را پشت سر گذاشت، اما حفظ محرمانگی و حرمت بیماران همواره در اولویت قرار گرفته و از رسانه ها انتظار می رود با اطلاع رسانی صحیح دانشگاه را در امر اطلاع رسانی و آموزش در راستای بیماریابی، پیشگیری، درمان و کنترل بیماری اچ آی وی یاری نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =