تاکید ریاست دانشگاه علوم پزشکی بر مشارکت درون و برون بخشی برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال وبختیاری ضمن تاکید بر مشارکت درون و برون بخشی برای پیشگیری از شیوع و کنترل بیماری آنفلوانزا به تشریح انتظارات از سازمان و ادارات متولی امر سلامت پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از وب دا، کتر مجید شیرانی افزود: در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری از روسای بیمارستانها انتظار می رود ضمن کسب آمادگی کامل در بخشها و اتاق های ایزوله تنفسی با فشار منفی بیمارستانها، اتاق جداگانه برای بستری نمودن موارد مشکوک به آنفلوانزا اختصاص دهند.
همچنین تجهیزاتاق اختصاصی ایزوله تنفسی با فشار منفی براساس شرایط استانداردابلاغی، مدیریت تجویز دارو صرفاً براساس دستورالعمل ابلاغ شده و نظارت بر تجویز صرفاً توسط پزشک فوکال پوئینت برنامه و تایید پزشک فوکال پوئینت در صورت تجویز دارو توسط سایر متخصصین از دیگر انتظارات مورد اشاره ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان از روسای بیمارستان ها است.
وی در ادامه با اشاره به نقش موثر و اهمیت بالای آموزش و اطلاع رسانی در امر پیشگیری افزود: همچنین از روسای بیمارستان ها انتظار می رود نسبت به برگزاری جلسات آموزشی به منظور افزایش آگاهی پرسنل درخصوص راههای انتقال و پیشگیری از بیماری آنفلونزا اقدام نمایند.
وی در ادامه اظهار داشت: پرسنل آزمایشگاه، دیده ور بیمارستان درخصوص تهیه نمونه، باید دقت لازم را داشته و نمونه ها را با رعایت زنجیره سرد پس از ثبت وکدگذاری در اسرع وقت به معاونت بهداشتی ارسال نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: از معاونت غذا و دارو نیز انتظار می رود در خصوص تامین دارو اوسلتامیویر(کپسول – شربت) اقدام و پزشکان و داروخانه های بخش خصوصی مبنی برعدم ارجاع موارد جهت دریافت دارو به این مرکز را توجیح نمایند.
دکتر شیرانی گفت: از سازمانها و ادارات نیز انتظارات می رود ضمن مشارکت فعال در اجرای برنامه های پیشگیرانه نسبت به انجام وظایف محوله اقدام نمایند.
وی اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش ترتیبی اتخاذ نماید که حضور دانش آموز مشکوک به آنفلوانزا در کلاس درس بعد از اتمام دوره نقاهت به استناد گواهی پزشک معالج بلامانع باشد.
وی ادامه داد: مسئولین موسسات آموزش عالی نیز ترتیبی اتخاذ نماید که حضور دانشجوی مشکوک به آنفلوانزا در کلاس درس بعد از اتمام دوره نقاهت به استناد گواهی پزشک معالج بلامانع باشد.
دکتر شیرانی، از سازمان زندانها نیز خواست بعد از تایید پزشک معالج مبنی بر قطعی بودن بیماری مشکوک به آنفلوانزا ترتیبی اتخاذ نمایند که مرخصی زندانی در دوره نقاهت به استناد گواهی پزشک معالج بلامانع باشد.
وی در ادامه بر آموزش مراقبین و پرستاران مراکز نگهداری، مربیان و کارکنان مهد کودک ها و نیز والدین کودکان تحت پوشش مهد کودک ها و نیز خانواده های مددجویان درخصوص آنفلوانزا تاکید نمود.
وی در پایان از مدیر کل دامپزشکی خواست، هر دو هفته یکبار گزارش وضعیت استان ازآنفلوانزای فوق پرندگان را به کتباً به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اعلام نماید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =