آمریکا چندین فرد و شرکت اروپایی را تحریم کرد

فارس نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (دوشنبه) به بهانه مقابله با «فساد» اقتصادی، اسامی ده‌ها فرد و شرکت، از جمله تعدادی از اتباع اروپا را در فهرست تحریم قرار داده است.

در بخشی از بیانیه «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در این رابطه آمده است: «امروز، در روز جهانی ضدفساد، ایالات متحده فعالان فاسد و شبکه‌های آن‌ها در چندین کشور در اروپا، آسیا و آمریکای لاتین را هدف قرار می‌دهد.»

بر اساس بیانیه‌ای که در وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، نام مجموعا ۱۷ فرد و ۲۹ شرکت به فهرست تحریم‌شدگان از سوی آمریکا افزوده شده است.

صربستان، لتونی و قبرس سه کشور اروپایی هستند که نام اتباع و شرکت‌های آن‌ها در این فهرست دیده می‌شود. «آیوارس لمبرگز» شهردار شهر «ونتسپیلز» لتونی از جمله معروف‌ترین افرادی است که امروز تحریم شده است. واشنگتن وی را به فساد مالی و پولشویی متهم کرده است.

آمریکا همزمان چند تبعه کامبوج و همچنین دو مقام دولت ونزوئلا را نیز در فهرست تحریم قرار داده است.

در سال‌های اخیر آمریکا به شکل فزاینده‌ای به استفاده از ابزار تحریم روی آورده و همین امر موجب شده تا بسیاری از کارشناسان آمریکایی هشدار دهند که استفاده بیش از حد از تحریم، می‌تواند اثرگذاری آن را کاهش داده و در بلندمدت یک ابزار مهم را از واشنگتن سلب کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1328327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =