بلومبرگ، نیامده بازی را واگذار داد: ترامپ همه را می بلعد!

فارس نوشت: غول رسانه‌ای آمریکا که به تازگی وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا شده، با هدف تخریب هم‌حزبی‌های دموکرات خود، گفت که «دونالد ترامپ» به راحتی در انتخابات رقبای دموکرات خود را شکست می‌دهد.

«مایکل بلومبرگ» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا روز گذشته (جمعه) گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به راحتی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، تمامی رقبای دموکرات خود را شکست می‌دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، بلومبرگ با صراحت در خصوص انتخابات سال آینده آمریکا گفت: «دونالد ترامپ همه (رقبای دموکرات) را خواهد بلعید».

بلومبرگ، 77 ساله، غول میلیاردر رسانه‌ای و شهردار سابق نیویورک جزء آندسته از دموکرات‌هایی قرار دارد که بسیار دیر و ماه گذشته میلادی (نوامبر) وارد رقابت‌های انتخاباتی شد.

وی پیش از این به صورت مخفیانه رقبای دموکرات خود را بی‌اعتبار می‌کرد اما این اولین باری است که به صورت عمومی و آشکار از آنها انتقاد می‌کند.

بلومبرگ در مصاحبه با برنامه «امروز صبح» شبکه «سی بی اس» گفت: « من پیش از این شاهد بدتر شدن اوضاع دولت ملی ما به رهبری رئیس‌جمهورمان و شیوه رفتار ما در خارج و داخل بودم. من در سال 2016 گفتم که او (ترامپ) فرد نامناسبی برای این شغل است. او خلق و خو و رفتار یا خرد انجام چنین کاری (ریاست‌جمهوری) را ندارد».

بلومبرگ ادامه داد: «و من گفتم که ما نمی‌توانیم چهارسال دیگر چنین وضعیتی داشته باشیم. سپس نگاهی به همه نامزدها انداختم و با خودم اینگونه فکر کردم: «دونالد ترامپ همه آنها را خواهد بلعید (شکست می‌دهد)».

بلومبرگ که پیش از این از احزاب جمهوری‌خواه و مستقل به حساب می‌آمد، نگران است که نامزدهای لیبرالی چون «الیزابت وارن» و «برنی سندرز» با برنامه‌های پرهزینه پیشنهادی خود برای توسعه دولت، رأی‌دهندگان ایالات کلیدی آمریکا در انتخابات را دلسرد کند.

وی ادامه داد، در عین حال، برخی دموکرات‌ها از عملکرد نامناسب«جو بایدن» در رقابت‌های انتخاباتی دلسرد شده‌اند و «پیت بوته‌جج» دیگر نامزد 37 ساله دموکرات‌ها در برخی ایالات بعنوان فردی جوان و بی‌تجربه شناخته شده است.

بلومبرگ و 14 نامزد دیگر از حزب دموکرات‌ها در تلاش هستند تا بعنوان نامزد نهایی این حزب وارد رقابت اصلی با ترامپ در انتخابات نوامبر آینده ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا شوند.

رقابت‌های بین حزبی برای کسب نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، در سوم فوریه 2020 (14 بهمن ماه) در ایالت «آیووا» آغاز می‌شود.

وارن در واکنش به این اظهارات بلومبرگ گفت که بلومبرگ تلاش می‌کند با این اظهارات راه را برای کسب نامزدی دموکرات‌ها برای خود هموار کند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، بلومبرگ رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را با یک تبلیغ انتخاباتی 37 میلیون دلاری آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، ورود بلومبرگ به رقابت‌های انتخاباتی تأثیراتی را به همراه داشته است به طوریکه نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حدود 4 درصد از حمایت رأی‌دهندگان دموکرات را به خود جلب کرده است.

با اینحال، بلومبرگ با پیشتازان حزب دموکرات در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا یعنی همان بایدن، وارن، سندرز و بوته‌جج فاصله زیادی دارد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1328609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =