شافعی: فقر احساسی در حال گسترش در جامعه است

تسنیم نوشت: رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تجمل گرایی به یک موضوع اجتماعی تبدیل شده و فقر احساسی در حال ترویج در جامعه است و بسیار اثر گذارتر از فقر واقعی است.

 غلامحسین شافعی در پنجمین همایش مبارزه با فساد با اشاره به اینکه ما مدعی اخلاق هستیم ولی نمیدانیم چه بر سر اخلاق آورده ایم، اظهار داشت: دیگر قبح فساد در کشور ریخته شده و باید بدانیم که این موضوع یک تا ٨درصد در رشد اقتصادی کشورها می تواند اثر گذار باشد. 

وی افزود از دست دادن سرمایه های اقتصادی کشور به شدت در حال ترویج است و عامل آن فساد است. خطرناک‌تر این که تجمل گرایی به یک موضوع اجتماعی شده و فقر احساسی در حال ترویج در جامعه است و بسیار اثر گذارتر از فقر واقعی است.

شافعی

 رئیس اتاق ایران با اشاره به صحبت های رهبری، در خصوص مبارزه با فساد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که فساد شبیه به یک اژدهای هفت سر و فساد اقتصادی یک خوره و سرطان است و اگر سرطان پیشرفته شود لاعلاج خواهد شد.وی تصریح کرد: ما دیگر عادت کردیم به معلول ها بپردازیم و علت را کنار گذاشتیم، اما اگر به جای مبارزه با فساد به فاسد بپردازیم فساد همین طور اضافه می شود و ما همچنان به فاسد می پردازیم. 

شافعی ادامه داد: اصل اساسی مبارزه با علت است و موضوع دیگر این است که در جوامع مختلف به این نتیجه رسیدند که تنها یک درصد مردم هستند که تحت هیچ شرایطی امکان ندارد به فساد روی آورند و یک درصدی نیز هستند که در فساد هستند و ٩٨درصد جامعه آماده غلطیدن در فساد هستند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران  خاطرنشان کرد: روندی که در فساد پیش می رود از یک موضوع سرچشمه  می گیرد و شاید جزو اولویت های اول است که به آن توجه نمی شود. آنچه آینده جامعه را با مشکل مواجه می کند روند مسأله اخلاق است زیرا مسایل اقتصادی آنقدر برای ما مسأله ساز نیست که اخلاق میتواند، مشکل ایجاد کند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1329294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =