موافقت با استعفای پیوندی/ فرآیند انتخاب رئیس جمعیت هلال‌احمر به تصویب شورای عالی رسید

فارس نوشت:در جلسه شورای عالی هلال احمر تصمیم گرفته شد که کاندیداهای ریاست جمعیت هلال احمر تا ساعت ۱۴ روز شنبه ۲۳ آذر رزومه و برنامه کاری خود را به صورت مکتوب به این شورا ارائه کنند.

 شب گذشته در جلسه فوق‌العاده شورای عالی جمعیت هلال احمر استعفاء مورخ ۱۱.۹.۹۸ رئیس جمعیت قرائت شد.

شورای عالی به منظور ساماندهی هرچه سریعتر وضعیت این نهاد خیریه و امدادی در اجرای جزء ۵ بد ماده ۱۰ قانون اساسنامه جمعیت (معرفی دو نفر مدیر و مدبر شایسته از افراد واجد شرایط به رئیس جمهور جهت انتخاب یکی از آنها به عنوان رئیس جمعیت) فرآیند اعلام نامزدی و نحوه بررسی سوابق و برنامه‌های افراد واحد شرایط را به اتفاق آراء تصویب کرد.

متن مصوبه به شرح زیر است:

۱- مقرر شد در اجرای مفاد مندرج در جزء ۵ بند ب ماده ۱۰ اساسنامه افراد واجد شرایط عمومی و اختصاصی به شرح: شناخت کافی از ساختار، ماموریت‌های ملی و بین‌المللی و امور مدیریتی و جاری جمعیت، داشتن سابقه فعالیت در سطوح عالی جمعیت هلال احمر و پایبندی به اصول هفتگانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اصول و اهداف مندرج در اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، نسبت به تحویل درخواست مکتوب به همراه رزومه و برنامه کاری خود تا ساعت ۱۴ روز شنبه مورخ ۹۸/۹/۲۳ به دبیرخانه شورای عالی اقدام کنند.

۲- جلسه آینده شورای عالی جمعیت رأس ساعت ۱۸ روز شنبه مورخ ۹۸/۹/۲۳ در محل ساختمان صلح برگزار و مدارک تحویلی داوطلبان در همان جلسه با حضور متقاضیان، بازگشایی و مورد بحث و بررسی واقع و نهایتا شورای عالی در همان جلسه دو نفر از افراد واجد شرایط و حائز اکثریت آراء را انتخاب و برابر ضوابط و مقررات مربوطه به ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد.

۳- دبیرکل  جمعیت هلال احمر نسبت به انجام امور جاری جمعیت برابر شرح وظایف و اختیارات مصرح خود در اساسنامه اقدام می‌کنند و در خصوص انجام امور مربوط به شرح وظایف و اختیارات رئیس جمعیت مندرج در ماده ۹ اساسنامه در هر مورد از شورای عالی کسب تکلیف کند. 

۶۴۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1329658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =