جزئیاتی جدید درباره مصادره شدن زمین‌های خاندان پهلوی

تسنیم نوشت:رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به ماجرای زمین‌های مصادره شده خاندان پهلوی از سوی بنیاد مستضعفان در مازندران گفت: در زمان پهلوی‌ها زمین‌ها و خانه‌های مردم با ظلم و ستم به نفع رژیم پهلوی مصادره شده بود که اسناد آن به نام مردم صادر می‌شود.

پرویز فتاح با اشاره به ماجرای زمین‌های مصادره شده خاندان پهلوی از سوی بنیاد مستضعفان در استان مازندران اظهار داشت: در زمان رضاشاه و فرزند ناخلف وی محمدرضا شاه پهلوی زمین‌ها و خانه‌های مردم با ظلم و ستم به نفع رژیم پهلوی مصادره شده بود که امروز بنیاد در حال واگذاری رسمی این اسناد این زمین‌ها به صاحبان اصلی خود است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: تا سال ۵۷ که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست این زمین‌ها دست خاندان پهلوی بود چون زمین‌ها یک سند داشته و مساحت آن‌ها خیلی بزرگ بوده به همین دلیل تفکیک این زمین‌ها بسیار مشکل بوده است و لذا در طول این چهل سال بنیاد مستضعفان این اموال را تحت اختیار خود گرفته و جالب اینکه تاکنون اجاره‌ای برای این زمین‌ها که افراد متصرف در آن زمان در آن سکونت داشته‌اند پرداخت‌نشده و رژیم پهلوی با ظلم آن‌ها را از مردم به نفع خود مصادره کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چون افرادی که در این زمین‌های قانونی خود سکونت داشته و یا مشغول زراعت هستند سند رسمی نداشتند ما با سازمان ثبت‌اسناد و املاک هماهنگ شده و به اکثر این افراد سند ۶ دانگ ارائه کرده‌ایم یعنی اکنون این افراد برای زمین و خانه خود سند رسمی داشته و می‌توانند از ارزش سند در امورات مختلف بهره‌مند شوند.

فتاح در پایان ابراز داشت: تاکنون ۸۵ هزار فقره سند تحویل دادیم و ان شاالله تا چند سال این مسئله سرعت گرفته و بنیاد مستضعفان اموال مردم را که توسط رژیم پهلوی غصب شده بود به خودشان بر خواهد گرداند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1329990

برچسب‌ها