وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تئاتر کردی روزنه‌ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش‌ها باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز گفت: تئاتر کردی با استفاده از نمادها و نشانه های قومی و مذهبی مناطق کردنشین می‌تواند روزنه‌ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش‌ها و فضایل اخلاقی در جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، در پیام سیدعباس صالحی آمده است: ماهیت هنر در طول تاریخ، روشنگری و آگاهی بخشی جامعه و مردمان سرزمینش بوده است و هنر تئاتر با ترکیبی زنده از سایر هنرها از جمله ادبیات، موسیقی، معماری، نقاشی و ... نقشی اثرگذار در مواجهه با مسائل و مشکلات جوامع دارد.

زبان هنر که با ریشه های خود پیوند داشته باشد بهترین زبان برای ترویج ارزش‌های ناب انسانی است و سرزمین هنر و فرهنگ کردستان در زمره ریشه‌های فرهنگی ایران زمین و از دیرباز مهد مشاهیر و نامداران بوده است.

تئاتر کردی با استفاده از نمادها و نشانه های قومی و مذهبی مناطق کردنشین می‌تواند روزنه‌ای برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر ارزش‌ها و فضایل اخلاقی در جامعه باشد، ارزش‌هایی چون صلح، انسانیت، همگرایی و اخلاق در لوای معنویت که ادبیات غنی کهن ترین قوم ایرانی همواره بر آن اهتمام داشته و دارد.

اکنون که به همت و تلاش اصحاب فرهنگ و هنر کردستان به ویژه خانواده بزرگ تئاتر در کردستان و شهر سقز، شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی با شور و شکوهی مثال‌زدنی برگزار می‌شود، امیدواریم در بستر این رویداد مهم هنری شاهد بازیابی استعدادهای خلاق هنری در آن سامان باشیم تا به زبان فاخر هنری بیانگر دلسوزانه و متعهدانه دغدغه های مردمان سختکوش و فرهنگ مدار آن دیار شوند.

از تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره در استان کردستان صمیمانه قدردانی نمود و توفیقات روزافزون شما عزیزان را از پروردگار متعال خواهانم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =