آخرین آمار تجهیز اراضی کشاورزی کشور به سیستم آبیاری نوین

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی از تجهیز ۲ میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از اراضی آبی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری خبر داد و گفت : اجرای سالانه سیستم های نوین آبیاری در سال‌های گذشته درحدود ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، عباس زارع در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار این استان با اشاره به اینکه ۲ میلیون هکتار از اراضی سنتی و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سدها از مجموع ۸ میلیون و ۷۰۰هزار هکتار اراضی سنتی آبی کشاورزی کشور، به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است، گفت: تا پایان سال و براساس برنامه، حدود ۱۸۲ هزار هکتار اراضی آبی دیگر کشور نیز به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز می‌شوند.
زارع افزود: طبق سیاست وزارت جهاد کشاورزی می‌بایست عمده اعتباراتی که به صورت کمک بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد به اجرای شیوه‌های آبیاری با راندمان بالاتر اختصاص یابد. از آنجاکه آبیاری قطره‌ای و موضعی راندمان بالاتری دارند، برنامه‌ریزی‌ها در جهت توسعه این شیوه‌ها است.
مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری، تصریح کرد: در سال ۹۳ حدود ۵۷ درصد سامانه‌های نوین آبیاری به آبیاری بارانی اختصاص داشت و خوشبختانه با سیاستی که اتخاذ شد، در پایان سال ۹۷ سهم این شیوه آبیاری به ۲۴ درصد کاهش یافت.

مجهز شدن ۶۳۴۳۸ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی به سیستم های آبیاری نوین

رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۳ هزار و ۴۳۸ هزارهکتار از اراضی کشاورزی خرده مالکی استان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده، ضمن اینکه در بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز احداث شبکه های فرعی آبیاری اجرا شده است و اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری، زهکشی و آبیاری تحت فشار در سطح ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار نیز در قالب طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی نیز در حال اجرا است .
جلیلی ادامه داد: در مجموع ۱۳۲ هزار هکتار طرح تجهیز اراضی به سیستم های نوین آبیاری در اراضی خرده مالکی و شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی عملیاتی شده و بخشی نیز در دست اجرا داریم .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =