محسن رضایی: امروز مجلس، فرع بر قوای دیگر است/ میرسلیم: عده‌ای سالهاست لفت‌ولیس و اختلاس کرده‌اند و کسی با آنها برخورد نکرده است

مهر نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: صدای مردم باید از درون مجلس شنیده شود نه اینکه به دلیل عمل نکردن مجلس به وظایف قانونی خود، این تصور ایجاد شود که مجلس خانه ملت نیست و فقط دنباله‌رو دولت است.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه والای مجلس در تصمیم‌گیری برای معیشت مردم و مسائل مهم کشور، گفت: مجلس جایگاهی که در دهه اول انقلاب داشت را از دست داده است، زیرا تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره این بوده که مجلس در راس امور است اما متأسفانه به مرور نقش مجلس تبدیل به فرع بر قوای دیگر شد. نقش مجلس و اقتدار آن باید دوباره احیا شود و قطعا مقتدر بودن مجلس یکی از محورهای مهم در آینده کشور است.

رضایی با بیان اینکه مجلس خانه مردم است و نمایندگان وکلای مردم، تصریح کرد: صدای مردم باید از درون مجلس شورای اسلامی شنیده شود نه اینکه به دلیل عمل نکردن مجلس به وظایف قانونی خود، این تصور ایجاد شود که مجلس خانه ملت نیست و دنباله رو دولت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه بازیابی جایگاه مجلس در چهار سال آینده بسیار مهم است خاطرنشان کرد: رویه کنونی مجلس دهم در تصمیم گیری‌ها و بدون قدرت عمل کردن آن، باید تغییر کند.

وی با اشاره به وجود ضعف در برخی تصمیم‌گیری‌های مجلس دهم خاطرنشان کرد: مجلس باید بتواند بین مسائل اصلی و منافع ملی و مسائل فرعی و داخلی خود تفکیک ایجاد کند؛ مجلس می‌تواند در مسائل جزیی و فرعی با دولت و قوه قضاییه همراه باشد اما در مسائل ملی و کلان باید مستقل باشد و به وظیفه قانونی خودش عمل کند. اگر مجلس در مسائل اصلی و راهبردی در جایگاه خودش مستقل باشد و در چهارچوب وظایف قانونی خودش عمل کند هیچگاه متهم به مجیزگویی دولت نخواهد شد.

نباید به خطر شکل گیری فساد بی‌توجه بود

همچنین فارس نوشت؛

سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با تأکید بر اینکه باید به مسئله فساد به عنوان یک مشکل اساسی در هر شرایطی توجه کرد و این یک مسئله عام است و تک بعدی نیست گفت: یکی از ریشه های فساد وجود یا شکل‌گیری نمونه بد است.  نباید به نمونه‌های بد بی‌توجه بود و باید هر وقت این نمونه‌ها را در جامعه دیدیم، برای برخورد ریشه‌ای با آن احساس وظیفه کنیم.

میرسلیم با اشاره به فقدان توجه به ابعاد فساد و ویژگی های آن تصریح کرد: وقتی فساد اتفاق افتاد نباید به آن دامن زد و ما اصلی با عنوان عدم اشاعه فحشا داریم و باید روش به گونه ای نباشد که وقتی موضوعی را مطرح می کنیم آنچه زشت و ناپسند است شایع کنیم که سرایت پیدا کند. همچنین باید به گونه‌ای انجام گیرد که به نوعی تبلیغ برای روش توأم با فساد محسوب نشود.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عدم برخورد با مفسدان به عنوان یکی از عوامل افزایش فساد خاطرنشان کرد: کسی که فساد کرده باید مشمول برخورد جدی قرار گیرد. تازه ما می بینیم که یک رئیس قوه قضائیه آمده که می‌گوید «می خواهم با فساد برخورد کنم و هرکس که با این کار ممانعت کند ما به مردم می گوییم».

وی با بیان اینکه سالیان سال است آنهایی که دست اندرکار فساد بودند، کارشان را کرده‌اند و لفت و لیس هایشان را انجام داده‌اند و اختلاس هایشان را کرده اند و سرمایه‌ها ایشان را از کشور بیرون کرده‌اند و خانه و آپارتمان که سهل است؛ برای خود قصر هم خریده‌اند، گفت: چون با این افراد برخوردی صورت نگرفته، تسری پیدا کرده و یکی از عوامل گسترش فساد عدم برخورد با مفسدان است.

میرسلیم با اشاره به استفاده از ضعف‌ها و نواقص و تناقض‌های موجود در مقررات و آیین‌نامه‌های کشور اظهار داشت: متاسفانه مجموعه قوانین ما از لحاظ تعدد به گونه‌ای است که اگر هر اقدامی بخواهید انجام دهید برای توجیه کردن شما می توانید یک ماده قانونی پیدا کنید.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه یکی از وظایف بزرگ در جمهوری اسلامی این است که قوانین متعدد منقح شود، تصریح کرد: با شرایط کنونی برخورد ما با فساد ضعیف می شود و مشکل پیدا می‌کنیم. کسانی که با مسئله فساد درگیر می‌شوند، ماموران، کارمندان، مجریان و ضابطان را آلوده می‌کنند، این افراد وقتی در منافع نامشروع سهیم شدند حداقل این است که در برابر فساد ساکت می‌شوند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =