توضیح وزارت آموزش و پرورش درباره قرص‌های مشکوک در برخی کیک‌ها

میزان نوشت: مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: گزارشی از برخی استان‌ها مبنی بر وجود قرص‌هایی به دست ما رسیده که این گزارش را برای بررسی بیشتر به وزارت اعلام کرده ایم تا صحت و سقم آن را به آموزش و پرورش اعلام کنند.

حسن ضیا الدینی، مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره خبر پخش شده در فضای مجازی مبنی بر ارسال بخشنامه به تمام مدارس به ممنوعیت پخش تیتاب، تاینی، مینو، شیرین عسل، پچ پچ و... گفت: ارسال بخشنامه‌ای به مدارس با این مضمون صحت ندارد.
ضیا الدینی در ادامه بیان کرد: گزارشی از برخی استان‌ها مبنی بر وجود قرص‌هایی به دست ما رسیده که این گزارش را برای بررسی بیشتر به وزارت اعلام کرده ایم تا صحت و سقم آن را به آموزش و پرورش اعلام کنند.
مدیر کل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش افزود: این مسائلی که مطرح شده شایعاتی است که نباید به آن‌ها توجه کرد، ولی با این وجود از برخی از استان‌ها مثل هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی گزارش شده که این گزارش را برای پیگیری بیشتر منعکس کرده ایم.

ضیا الدینی در ادامه در پاسخ به این سوال که ادارات اموزش و پرورش استانی این موضوع را تائید کرده اند یا خیر؟ گفت: استان‌ها اعلام کرده اند که چند نفر از دانش آموزان این موضوع را گزارش کرده اند، ولی امکان اینکه این قرص‌ها بعد از باز شدن در داخل کیک‌ها گذاشته شده باشد وجود دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این شوال که مشخص شده است که این قرص‌ها از چه نوعی بوده اند؟ افزود: این قرص‌ها بیشتر استامینوفن، آنتی هیستامین و رانیتیدین بود و گزارشی از مسمومیت دانش‌آموزان نداشته ایم و منتظر پاسخ وزارت بهداشت هستیم و البته حراست آموزش و پرورش برای پیگیری موضوع نیز در جریان قرار گرفته است.

۲۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =