رونق تولید استان فقط با جذب و تزریق منابع مالی میسر می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: رونق تولید استان فقط با جذب و تزریق منابع مالی میسر می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین فیروزی در یکصد و پانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی استان یک ضرورت است در غیر این صورت رونق تولید، رشد اقتصادی و توسعه استان، محقق نخواهد شد.

وی اعتبارات تبصره ۱۸ را فرصت مناسبی برای جذب اعتبارات مورد نیاز صنعت و کشاورزی استان دانست و یادآوری کرد: مشکل ۹۰ درصد از واحدهای تولیدی استان، تامین منابع مالی است که این منابع در حال حاضر از محل تبصره ۱۸ در دسترس است اما اگر نتوانیم سهم مورد نیاز استان را جذب کنیم، رونق تولید اتفاق نخواهد افتاد.

فیروزی با ابراز نارضایتی از اینکه فقط ۴ میلیار تومان از ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات پراخت شده  از محل تبصره ۱۸ سهم کردستان بوده، خطاب به مدیران بانک های استان خاطرنشان کرد: فرصت زیادی باقی نمانده و انتظار داریم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای کمک ره رونق تولید استان جذب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان همچنین از واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی استان دعوت کرد با ثبت نام در سامانه های مرتبط، درخواست های خود را مطرح کنند.

وی افزود: صنایع ما برای رسیدن به تولید و اشتغال مطلوب، به ۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارند، لذا از بانک های استان انتظار داریم این رقم را مبنای پرداخت های خود قرار دهند.

فیروزی با یادآوری اینکه اعداد و ارقام تقسیم بندی ها در سطح ملی، انعطاف پذیر است، گفت: در کشور منافع ملی مدنظر قرار دارد لذا بانک ها باید با پیگیری و توجیه، موانع را از سر راه بردارند و پرداخت ها را تسریع کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در پایان از مدیران بانک های استان خواست ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به پرداخت تسهیلات به موارد معرفی شده از سوی سازمان صمت و جهاد کشاورزی اقدام نمایند، در غیر اینصورت به عنوان مدیرانی که به رونق تولید استان کمک نکرده اند معرفی خواهند شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =