مامور ویژه علی کفاشیان برای مذاکره با مربیان ترکیه ای وارد این کشور شد!

علیرضا فلاحی-هر چقدر علی کفاشیان و مهدی تاج سعی کردند این خبر را پنهان کنند موفق نبودند چون روز گذشته یک منبع موثق در فدراسیون فوتبال فاش کرد، نایب رئیس این فدراسیون به تنهایی راهی کشور ترکیه شده است تا با سه مربی معروف این کشور یعنی سنول گونش، مصطفی دنیزلی و فاتح تریم مذاکراتی پنهانی داشته باشد. به سفارش شدید علی کفاشیان قرار بود این سفر محرمانه باقی بماند و مانند سفر ابتدایی سال که تا روزها تیتر یک رسانه بود، لو نرود. اما مهدی تاج چندان در پنهان کردن این خبر موفق نبود چون او پیش از سفر به ترکیه به دوستان نزدیک خود خبر داد قرار است به دیدار این سه مربی معروف برود و مذاکراتی جدی با آنها صورت بدهد تا همین دوستان نزدیک، خبر سفر پنهانی او را در فدراسیون فوتبال منتشر کنند.

 علی کفاشیان که در دوران مذاکرات عباس ترابیان با مربیان خارجی یاد گرفته بود چگونه اخبار را پنهان کند، در روزهای اخیر هم سعی کرد در گفت و گو با رسانه ها چیزی درباره سفر تاج نگوید اما خیلی هم لازم نبود او حرفی نزند چون اعضای هیات رئیسه برای انتشار این خبر کافی بودند. تاج در ابتدای سال نیز به سفارش سازمان تربیت بدنی و دستور فدراسیون فوتبال راهی ترکیه شد تا بااین سه مربی دیدار داشته باشد. در آن دوران او مذاکراتی با تریم و دنیزلی انجام داد و اعلام کرد این مربیان حاضر هستند روی نیمکت تیم ملی ایران بنشینند اما انتقاد صریح افشین قطبی و فشار برخی از رسانه ها برای حفظ آرامش در تیم ملی باعث شد تا این مذاکرات نیمه کاره باقی بماند. اما حالا، در شرایطی که عباس ترابیان و کمیته بین الملل در گام اول موفق نبوده اند و اعضای هیات رئیسه هم وارد بحث مذاکره با مربیان خارجی شده اند، این بهترین فرصت برای مهدی تاج بود که بتواند دوباره سفر خود را تکرار کند.

او از ابتدای شروع بحث حضور یک مربی خارجی روی نیمکت تیم ملی به دنبال حضور مربی ترک ها بود. تاج به واسطه دیدار ابتدای سال خود با این مربیان ترک، اعلام کرد می تواند از بین گونش، تریم و دنیزلی یکی را برای تیم ملی ایران بیاورد اما در آن زمان حرف او به کرسی ننشست چون عباس ترابیان اعلام کرد مربی با کیفیت تری به فوتبال ایران خواهد آورد. حالا توپ در زمین تاج افتاده و او در ترکیه به سر می برد تا پای میز مذاکره بنشیند. در حال حاضر از بین سه مربی ترکیه ای، دو نفر بیکار هستند و تاج قول داده اگر گونش هم نشد، یکی از آنها را برای نیمکت ایران بیاورد. این روزها شنول گونش مربی سابق تیم ملی ترکیه در جام جهانی 2002 که آنها را به مقام چهارمی جهان رسید، با ترابوزان اسپور برای قهرمانی در لیگ ترکیه می جنگد. اما دنیزلی و تریم اصلا روزهای سختی را تجربه نمی کنند. این دو مربی در حال حاضر بیکار هستند.

دنیزلی که سابقه حضور در پاس و پرسپولیس را دارد، بعد از بشیکتاش ترجیح داد به دلیل بیماری و کهولت سن استراحت کند. همچنین فاتح تریم نیز پس از اینکه در سال 2009 عطای تیم ملی ترکیه را به لقایش بخشید ترجیح داد برای چند سال مربیگری را کنار بگذارد. او معروفترین مربی کشور ترکیه محسوب می شود که علاوه بر دو دوره حضور در تیم ملی ترکیه، روی نیمکت تیم هایی مانند فیورنتینا و میلان ایتالیا نیز نشسته است. باید دید آیا مهدی تاج می تواند یکی از این مربیان را برای نیمکت تیم ملی تور کند یا دوباره توپ به زمین مربیان ایرانی می افتد؟

151 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • TT IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
    0 0
    این مربیان ایران بیا نیستن اخرش قلعه نویی رو میزارن سرمربی بعد هر باخت هم میگن حمایت کنید
  • منصور IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
    0 0
    آقای تاج امیدمان فقط به شما و آقای ترابیان است که مربی خارجی بیاورید وگرنه کفاشیان و رفقایش ترجیح میدهند بدون دردسر مربیان داخلی مثل امیر کل یوم و پرویز مو قشنگ و ابراهیم زاده رو سر مربی تیم ملی کنند
  • سعید IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
    0 0
    بابا برید دنبال بیلسا . رافا بنیتس . برند شوستر . تیم هایی مثل راه اهن و نفت تهران که 70 تا تماشاگر بیشتر ندارنند دارن 5 میلیارد هزینه میکنند چه اشکالی داره واسه تیم ملی که یه ملت دنبا لشن خرج کنیم با سه چهار میلیارد میشه اینها رو اورد تو ایران اگه ترک میخوایید بیارد فاتح ترم بهتره
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
    0 0
    گونش در سال 2002 تركيه را به مقام سوي جهان رسوند نه چهارم