هشدار محیط زیست: ایران‌خودرو پیش فروش خودرو با آلایندگی یورو ۴ را متوقف کند/ برخورد قانونی می‌کنیم

فارس نوشت: شرکت ایران خودرو با نقض قانون هوای پاک به پیش فروش ۴ محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ برای آذر ماه سال ۹۹ اقدام کرده است و در این خصوص محیط زیست اعلام کرد: در صورت عدم توقف پیش فروش خودرو، برخورد قانونی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 شرکت‌های خودروساز باز هم به قانون‌شکنی خود ادامه می‌دهند. در جدیدترین اقدام شرکت ایران‌خودرو اقدام به پیش فروش ۴ محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ برای آذر ماه سال ۹۹ کرده است.

سید محمد میرزایی قمی رئیس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست در واکنش به این قانون شکنی با ارسال نامه‌ای  خطاب به مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو خواستار توقف این پیش فروش شد و اظهار داشت: در صورت انجام پیش فروش محصولات این سازمان پیگیری قانونی را دردستور کار خود قرار خواهد داد.

متن این نامه به شرح زیر است: به استحضار می‌رساند بر اساس بخشنامه مورخ ۲۰ آذر ۹۸ آن شرکت محترم در وب سایت رسمی خود اقدام به پیش فروش ۴ محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ برای آذر ماه سال ۹۹ کرده است.

پیرو نامه شماره ۹۸/۳۰۰/۳۲۳۴۴ مورخ ۱۲ آبان ۱۳۹۸ به وزارت صنعت معدن و تجارت تشریح شد که بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاک پیش فروش محصولات یورو ۴ برای سال آینده ممنوع بوده و خودروسازان باید قبل از هر گونه اقدام فروش یا پیش فروش نسبت به اخذ مجوز آلایندگی برای محصولات خود اقدام کنند.

با توجه به اینکه برای ۴ محصول مذکور تاکنون اقدامی جهت ارتقاء‌ استاندارد آلایندگی به یورو ۵ صورت نگرفته است مقتضی است دستور فرمایند از پیش فروش محصولات مذکور برای سال آینده جلوگیری به عمل آید.

بدیهی است در صورت انجام پیش فروش محصولات این سازمان پیگیری قانونی را دردستور کار خود قرار خواهد داد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نمری IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    12 2
    اینم دروغه سیزده بدر اوایل زمستون