۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
اسپر: ما برای جنگ آمادگی داشتیم

ایرنا نوشت:وزیر دفاع آمریکا گفت، کره‌شمالی تسلیحات هسته‌ای دارد و در حال حاضر نیز برای تولید موشک بالستیک قاره‌پیما که تهدیدی برای آمریکاست، تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری "یونهاپ"، "مارک اسپر" در نشست اندیشکده شورای روابط خارجی در نیویورک گفت: وقوع جنگ در شبه جزیره کره، هولناک است و کسی خواستار چنین چیزی نیست. آمریکا در تلاش است کره شمالی را به میز مذاکره بازگرداند و امیدواریم، این کشور مسیر دیگری انتخاب نکند.

وی در توجیه تلاش آمریکا برای بازگرداندن کره شمالی به مذاکره گفـت: ما معتقدیم تهدید برنامه های هسته ای و موشکی این کشور تنها از طریق توافقنامه دیپلماتیک حل و فصل می شود.

اسپر با یادآوری تنش های شدید بین واشنگتن و پیونگ یانگ در سال ۲۰۱۷ گفت: ما برای جنگ آمادگی داشتیم و در این مسیر گام برمی داشتیم.

همزمان با تشدید فشار کره شمالی بر آمریکا به منظور ارایه راه حلی برای مذاکرات متوقف شده دو کشور تا پایان امسال، تنش بین دو کشور افزایش یافته است. پیونگ یانگ تاکید کرد، در صورت شکست آمریکا در ارایه راه حل تا پایان سال جاری میلادی، آزمایش های هسته ای و موشک های دور برد خود را از سر خواهد گرفت.

مذاکرات نمایندگان هسته ای آمریکا و کره شمالی پس از نشست بی نتیجه فوریه سران دو کشور در هانوی ویتنام متوقف شد.

وزیر دفاع آمریکا افزود، آمریکا و کره جنوبی به منظور حمایت از تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به برنامه هسته ای کره شمالی باید در رابطه با رزمایش های مشترک انعطاف داشته باشند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =