هر آنچه که باید درباره رزرو و خرید بلیط هواپیما بدانید!

در بخش اول درباره اینکه چگونه باید به صورت آنلاین کار رزرو یا خرید بلیط هواپیما را انجام دهیم و قبل از رزرو بلیط به چه چیزهایی نیاز است صحبت کردیم.دراین بخش به صحبت درباره ی اقدامات پس از رزرو بلیط هواپیما میپردازیم.

پس از رزرو بلیط هواپیما

از جمله تغییراتی که ممکن است برای برنامه سفری شما پیش آید عوض شدن ساعت یا تاریخ پرواز خارجی یا داخلی است.مثلا تصور کنید که برای یک نشست مهم به یک کشور دیگر دعوت شده اید و از طریق سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما را انجام داده اید،حال چند روز قبل از پرواز به شما اطلاع میدهند که روز این جلسه تغییر کرده و به تاریخ دیگری موکول شده است در صورتی که شما از قبل پرواز بلیط خارجی را رزرو کرده اید.

در چنین شرایطی تغییر تاریخ پرواز مناسب ترین کاری است که میتوان انجام داد.یک حالت دیگر این است که به هر دلیلی شما نتوانید به این سفرکاری بروید و مجبور باشید شخص دیگری را به جای خود بفرستید در این صورت مشخصات روی بلیط باید تغییر کند.

تا اینجا همه ی فرایند خرید بلیط هواپیما یا رزرو آن را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام میدهید اما در صورتی که بخواهید تغییری در بلیط خارجی یا داخلی خود بدهید مثلا تاریخ پرواز را عوض کنید یا مشخصات فرد دیگری را ثبت کنید دیگر اینترنت جوابگوی خواسته شما نیست.

شما باید برای هرگونه تغییر در بلیط خود با پشتیبانی سایت تماس گرفته و تغییرات مورد نظر را به اپراتور بگویید تا در بلیط شما اعمال شود.

نکته ی حائز اهمیت این است که شما در صورت هرگونه تغییری در روز،ساعت،کلاس پرواز خارجی و تغییر مشخصات فردی باید جریمه کنسلی پرداخت کنید چون برای هرگونه تغییر بلیط شما باید استرداد شود و بلیط خارجی یا داخلی جدیدی با مشخصات جدید ثبت شود.

در صورت هر گونه تغییری در رزرو یا خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین در فیلدهایی که در ادامه ذکر میشود باید جریمه پرداخت کنید :

نام و نام خانوادگی

تاریخ پرواز

ساعت پرواز

کلاس پروازی

قسمت هایی که در صورت تغییر شامل جریمه نمیشوند عبارت اند از:

کد ملی

شماره‌ تلفن ثابت

 تلفن همراه

پس دادن آنلاین بلیط

تصور کنید که شما همه ی برنامه ریزی های سفرتان را انجام داده اید  و از یک سایت خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین یک بلیط سیستمی خریده اید.

حال به هر دلیلی دیگر نمیخواهید به این سفر بروید مثلا جلسه یا مهمانی ای که به آن دعوت شده اید لغو شده و دیگر برگزار نخواهد شد.در چنین شرایطی شما مجبورید بلیط خریداری شده برای بلیط خارجی یا داخلی خود را پس بدهید.

برای پس دادن بلیط خارجی یا داخلی لازم نیست با پشتیبانی تماس بگیرید فقط کافی است وارد سایت شوید و در حساب کاربری بلیطی که میخواهید پس بدهید را پیدا کنید و روی گزینه ی استرداد کلیک نمایید.به همین راحتی بلیط خریداری شده را پس میدهید.مبلغ پرداختی نیز پس از کم شدن هزینه ی کنسلی به حساب شما باز میگردد.

پیش از اینکه به فرودگاه برویم چه کارهایی باید انجام داد؟

اگر بلیط خود را رزروکردید و مشکل یا تغییری در برنامه سفرتان پیش نیامد قدم اول چک کردن مشخصات بلیط خارجی یا داخلی است.چه پرواز داخلی یا خارجی باشد و چه داخلی باشد شما باید مشخصات روی بلیط را با مشخصات خودتان تطبیق بدهید.قدم بعدی آماده سازی مدارک است.کارت شناسایی از جمله مدارکی است که باید همیشه پیشتان باشد.

اگر به خارج از کشور سفر میکنید حتما گذرنامه و ویزا را جایی بگذارید که دسترسی راحتی به آن داشته باشید.اگر میخواهید پرواز بدون استرسی را تجربه کنید به موقع در فرودگاه باشید. اگر پرواز داخلی دارید باید حدود یک ساعت قبل در فرودگاه حاضر باشید و اگر خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما را برای یک پرواز داخلی یا خارجی انجام داده اید باید حدود 3 ساعت قبل به فرودگاه بروید.

نکات مهم خرید بلیط هواپیما برای سفرهای کاری در تعطیلات

بیشتر کسانی که صاحب کسب و کاری هستند برای اینکه قرار کاری پر باری داشته باشند و بتوانند در مدت زمان کوتاهی قرارهای بیشتری را برای کار بگذارند ترجیح می دهند برای رسیدن به کشور یا شهر مورد نظر بلیط هواپیما بخرند و از پرواز داخلی یا خارجی استفاده کنند.

برخی از این سفرهای کاری ممکن است در تعطیلات رسمی باشند،در این صورت شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید یعنی هم به قرار کاریتان برسید و هم یک سفر تفریحی داشته باشید.

 در این مطلب تجربیات کسانی که سفرهای زیادی داشته اند و آگاهی بالایی از پرواز داخلی یا خارجی دارند را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید در کنار جلسات کاری،تفریح هم داشته باشید:

انتخاب پرواز خارجی یا پرواز داخلی:

اگر از قبل درباره سفر خود اطلاع دارید و می دانید که مثلا در تعطیلات عید باید برای برگزاری یک جلسه مهم به شهر دیگری بروید بهتر است از قبل بلیط هواپیما را تهیه کنید تا دچار مشکلاتی مثل گرانی و نبود بلیط  نشوید.

مثلا اگر در تعطیلات رسمی به جلسه ای در شمال کشور دعوت شده باشید همانطور که میدانید جمعیت زیادی در تعطیلات به آن جا سفر می کنند بنابراین باید رفتن با خودروی شخصی را فراموش کنید و حتما بلیط هواپیما بخرید.

 جلسه شما ممکن است در خارج از کشور باشد مثلا به یک سمینار در خارج دعوت شده اید در این صورت شما باید برای پرواز داخلی خارجی بلیط خارجی یا داخلی تهیه کنید.

انتخاب کردن هتل

بعد از خرید بلیط هواپیما نوبت انتخاب هتل است.  در تمام سفرهای کاری که می روید چه در پرواز داخلی و چه پرواز خارجی هتلی را انتخاب کنید که نزدیک به رستوران های خوب و جاذبه های گردشگری باشد و هم چنین در مرکز شهر قرار گرفته باشد.

انتخاب کردن یک هتل خوب تاثیر بسیاری در کیفیت سفر شما خواهد گذاشت چون با خوردن غذای خوب و بازدید از جاذبه های گردشگری از سفر خود راضی تر می شوید.

دیدن جاذبه‌های گردشگری

در صورتی که هتل شما به اماکن گردشگری نزدیک باشد می توانید از یک ساعت وقت خالی خود هم استفاده کنید و گردش کوتاهی را انجام دهید.نزدیک بودن هتل به این مکان ها باعث می شود شما علاوه بر مدیریت جلسه هایتان به تفریح هم بپردازید و از این مکان ها دیدن کنید.

خوردن غذا در رستوران هتل ممنوع!

بعد از اینکه بلیط هواپیما را خریداری کردید و هتل هم انتخاب کردید در صورتی که پرواز داخلی یا خارجی دارید سری به سایت TripAdvisor بزنید و دنبال رستوران هایی که به هتلتان نزدیک است بگردید در این صورت دیگر لازم نیست در تمام مدتی که در هتل اقامت دارید از رستوران هتل غذا سفارش دهید.

 اگر می خواهید برای جلسه محتوایی تهیه کنید و فکر می کنید نمی توانید از اتاقتان بیرون بروید تا مطلبتان را آماده کنید سخت در اشتباهید چون می توانید با بردن لپ تاپ به رستوران هم مطلبتان را آماده کنید و هم از خوردن غذا در یک رستورا ن خوب لذت ببرید.

به سلامتی خود اهمیت دهید

اگر قرار است پرواز داخلی یا خارجی طولانی مدتی را تجربه کنید باید بدانید که احتمال پرواز زدگی وجود دارد و باید از چند روز قبل مراقب خودتان باشید.سعی کنید در صورت امکان جوری برنامه ریزی کنید که زودتر از روز جلسه به مقصد مورد نظر برسید تا زمانی برای استراحت داشته باشید.

خشکی هوای داخل کابین هواپیما باعث از دست رفتن آب زیادی در بدنتان می شود به همین دلیل از همان ابتدای شروع پرواز سعی کنید زیاد آب بنوشید تا  بدنتان پر آب بماند و دچار خستگی زود هنگام نشوید.در ضمن استفاده از امکانات هتل مثل استخر یا سالن ورزشی را فراموش نکنید. خوردن سبزیجات نیز کمک به سزایی در حفظ سلامت شما می کند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =