سئول: در صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران هم مشکل داریم

فارس نوشت: خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که کره جنوبی در حال مذاکره با آمریکا در ارتباط با ازسرگیری صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران است.

این گزارش افزود: تراکنشهای مالی بین تهران و سئول برای انتقال کالاهای بشردوستانه از جمله کالاهای درمانی به ایران به طور موثری به دلیل سختتر شدن تحریمهای آمریکا علیه بانک مرکزی ایران در ماه سپتامبر ناممکن شده است.

یک روزنامه محلی کره جنوبی روز شنبه گزارش داد که تهران از سفیر سئول در تهران خواسته است که کره جنوبی دوباره تجارت کالاهای بشردوستانه به ایران را آغاز کند.  

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت: «طرف ایرانی موقعیت خود را برای ما توضیح داد و برای آغاز دوباره تجارت کالاهای بشردوستانه ابراز امیدواری کرده و درباره این مساله با ما رایزنی کرده است. ما در حال مذاکره با ایران و آمریکا هستیم آنقدر که بتوانیم انتقال کالاهای بشردوستانه مثل خدمات درمانی را دوباره با استفاده از معافیت سیستم تراکشنهای مالی صادر کنیم.»

یونهاپ در ادامه نوشت: ایران تحریم‌های شدید آمریکا را غیرانسانی و ظالمانه خوانده است و خواستار معافیت کالاهای بشردوستانه از تحریمهای یکجانبه آمریکا شده است. 

به گفته منابع آشنا به موضوع در کره جنوبی، مقاماتی از وزارت خارجه، وزارت دارایی و وزارت صنایع در کره جنوبی هفته گذشته به آمریکا سفر کرده و مذاکراتی را با مقامات آمریکایی در این زمینه برگزار کرده‌اند. 

یونهاپ در ادامه افزود: بانک مرکزی ایران در «ووری بانک» و «بانک صنایع» کره جنوبی حسابهایی بر پایه وون دارد که نه تنها برای پرداخت پول نفت است بلکه برای تراکنشهای مالی دیگر کالاهای بشردوستانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در ماه ژوئن نیز مقامات کره‌ای دیدارهایی با طرف آمریکایی برای همکاری در زمینه ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران برگزار کرده بودند. 

310 310
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    19 0
    آخه وقتی در حد کره جنوبی هم نیستیم چرا اینقدر ادعا داریم؟ چین با اون عظمتش مستقیم با آمریکا درگیر نمیشه. حداقل دندون رو جیگر میگذاشتید یکم پیشرفت کنیم یچیزی بشیم بعد در میفتادین!!!