سفری چند روزه به کویر مصر و مرنجاب ایران

کشور عزیزمان ایران را می توان یکی از متنوع ترین کشورها از نظر آب و هوایی و جغرافیایی دانست و همین تنوع بینظیر باعث می شود که هر نقطه این آب و خاک به شکلی جذاب و متمایز به نظر برسد.

به همین خاطر برای هر کسی که علاقه به مسافرت و تورهای مختلف داشته باشد حتما یک مقصد ایده آل وجود خواهد داشت. اگر به سرسبزی، دریا و هوای بارانی علاقه دارید می توانید به شمال ایران سفر کنید و اگر به کویر علاقمند هستید حتما تورهای کویر مرنجاب یا تور کویر مصر را از دست ندهید.

غرب کشور و کوه های سربه فلک کشیده آن و شرق کشور و مردمان خون گرم همگی جزیی از جاذبه های گردشگری ایران هستند. در این مطلب قصد داریم در مورد سفر به دل کویرهای ایران برای شما بگوییم.

از مصر ایران تا مرنجاب زیبا

احتمالا نام این دو کویر را زیاد شنیده اید. چه از زبان دوستان و چه در تبلیغات تورها کویر مصر یا تورهای چند روزه کویر مرنجاب و خب حتما کنجکاو نیز شده اید که ببینید واقعا این دو کویر چرا به این اندازه پرطرفدار شده اند؟ کویر مصر کجاست؟ بهترین فصل سفر به کویر چه زمانی است یا چرا مرنجاب را زیباترین کویر ایران میدانند و سوالات بسیار دیگر.

مصر در واقع نام روستایی از توابع خور و بیابانک اصفهان است که این روزها مقصد بسیاری از تورهای گردشگردی و مسافری است که به قصد دیدن جاذبه های کویر و تفریحات هیجان انگیزی که این روزها در دل بیابان ها صورت میگیرند راهی آنجا می شوند.

وقتی به این کویر برسید و تپه ها و رمل های یک دست و یک رنگ را ببینید خود به خود دوست دارید شن و ماسه های نرم و صاف را لمس کنید و پای برهنه کمی روی آن ها قدم بزنید. زیبایی کویر نیز به همین است که با وجود حس کمی تشنگی، آن چنان محو تماشایش می شوید که تمام  چیزهای دیگر را فراموش میکنید. دریاچه نمک خور نیز در همین منطقه قرار دارد که می تواند برای شما جذاب باشد.

تفریحاتی مثل آفرود، شترسواری، موتورسواری و... نیز در کویر زیبای مصر بسیار است که می تواند شما را به خوبی سرگرم کند. از مصر که بگذریم میرسیم به کویر دیگر پرطرفدار یعنی مرنجاب آران و بیدگل.

کویر معروف مرنجاب در 53 کیلومتری شهرستان آران و بیدگل و 62 کیلومتری کاشان قرار گرفته است. صحبت در مورد نام گذاری این کویر زیاد است به صورتی بعضی نام آن را برگرفته از کلمه "مرد رنج آب" میدانند که نشان دهنده سختی رسیدن به آب شیرین در زمان های گذشته در این کویر بوده که به مرور به مرنجاب تغییر کرده و برخی نام گذاری آن را منتصب به شاه عباس صفوی میدانند.

از مهم ترین زیبایی ها و نکات جالب این کویر پوشش گیاهی و جنگل های تاق و گونه های متعدد جانوری موجود است که تقریبا آن را از سایر کویرها متمایز میکند. علاوه براین سایر زیبایی ها مانند رمل ها و تپه های شنی نیز وجود دارد.

اما در این کویر چه چیزهایی را می توانیم ببینیم؟ از کاروانسرای معروف مرنجاب که در زمان شاه عباس ساخته شده تا چاه دست کن در 4 کیلومتری همین کاروانسرا میتواند برای هرکسی جذاب باشد. دریاچه نمک آران و بیدگل دیگر جاذبه مهم کویر بزرگ مرنجاب است که حتما باید به آن سری بزنید.

در این کویر نیز مانند مصر تفریحات مهیج مثل آفرود، موتورسواری، شترسواری و ... وجود دارد که باعث شده تا تور کویر مرنجاب یکی از پرفروش ترین تورهای داخلی باشد. بعد از یک تفریح هیجان انگیز در دل شن و تپه ها نوبت به تماشای آسمان شب می رسد که در کویر به گونه ای جادویی و بی انتها به نظر می رسد.

شاید تا سالیان قبل کسی فکر نمیکرد که کویرها یک روز جز مقاصد مهم گردشگری و تورهای مسافرتی شوند ولی اکنون سالانه هزاران نفر درفصول مختلف سال به خصوص در پاییز و زمستان به این مکان ها سفر میکنند و خاطراتی ماندگار در ذهنشان باقی می ماند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =