توضیح سازمان برنامه و بودجه درباره لغو معافیت مالیاتی

فارس نوشت: سازمان برنامه و بودجه در واکنش به یک خبر اعلام کرد:‌ برنامه اصلاح و یکپارچه سازی نظام مالیاتی جزء برنامه های اصلی اصلاح ساختار بودجه در قالب محور درآمد زایی پایدار قرار دارد.

سازمان برنامه و بودجه کشور درباره لغو معافیت‌های مالیاتی و اصلاح قوانین در مجلس توضیح داد. در این توضیحات آمده است: در بخش تامین منابع مالی بودجه عمومی، درآمد عمومی و در میان اجزاء درآمد عمومی، درآمدهای مالیاتی پایدارترین جزء درآمدی است بر این اساس برنامه اصلاح و یکپارچه سازی نظام مالیاتی جزء برنامه های اصلی اصلاح ساختار بودجه در قالب محور درآمد زایی پایدار قرار دارد.

با عنایت به اینکه معافیت‌های مالیاتی حسب مورد به استناد قانون مالیات‌های مستقیم و سایر قوانین دائمی وضع شده است، لذا اصلاح  یا لغو آنها  نیازمند اصلاح قوانین مذکور و تصویب مراتب در مجلس شورای اسلامی است به همین جهت نیز به صورت منسجم، مراتب در قالب لوایح قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون به کارگیری صندوق‌های مکانیزه و فروش و اصلاحات قانون مالیات های مستقیم مورد اقدام قرار گرفته است و مراحل تدوین نهایی و تصویب در مراجع ذیربط و نهایتاً تقدیم به مجلس را طی میکند.

این لوایح با تاکید بر تسهیل مسیر کسب و کار، هدفمند کردن اخذ مالیات‌ها و رفع تبعیض نرخ ها میان بخش های غیردولتی با بخش دولتی و همچنین توجه جدی به شفافیت اطلاعات اقتصادی، حذف معافیت های بخش عمومی غیر دولتی و افزایش ضمانت ها در اجرای قانون، تنظیم شده اند.

 لذا ضمن تکذیب رقم ارایه شده (18 هزار میلیارد تومان ) در خبر، توجه به اینکه ضروری است که اصلاح یا حذف هر کدام از معافیت های بر شمرده در متن گزارش  اغلب با فاصله زمانی حداقل یک ساله در  مبانی محاسبات مالیات تاثیر گذار خواهند بود لذا اساساً استنباط صورت گرفته صحیح نمی باشد و باعث انتقال اطلاعات غلط به جامعه می‌شود.

 

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =