۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
مساجد باید محله محور باشند

مهرنوشت: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه مساجد باید محله محور باشند، گفت: برخی نهادها با موازی کاری کارکرد مساجد را تحت تاثیر قرار داده اند.

حجت الاسلام مهدی ولایی برحق پیش از ظهر شنبه در جریان برگزاری همایش روحانیان، میانجیان صالح که در سالن همایش اداره کل دادگستری استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت روحانیون در جامعه مهدوی و شیعه مهم است، زیرساخت ها در این مورد در سطح جامعه با محوریت امامان مساجد به صورت شبکه ای طراحی شده است.

وی ادامه داد: امامان مسجد وظیفه راهبردی جامعه به سمت اصلاح را برعهده داشته و هدایت و تعالی محلات را نیز عهده دار هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: مساجد محل صلح و میانجیگری، رجوع مردم برای حل مشکلاتشان و یا محل تببین علوم و مسائل دینی و قرآنی و ارائه آموزش های در این زمینه است.

ولایی برحق بیان کرد: درست است که برخی نهادها با موازی کاری کارکرد مساجد را تحت تاثیر قرار داده اند اما علما نیز تا حدی خود را از این وظیفه دور دیده اند که در این خصوص شانه خالی کردن و راه را برای برای الگو شدن برخی دیگر باز کرده است.

وی افزود: در جامعه ای که هر کس به هر معنا افسار مردم را در دست گیرد این رخداد موجب می شود که در جریان های حساس در جامعه خروجی های دیگری داشته باشیم و اگر در مواردی مانند انتخابات و یا مسائل فرهنگی می بینیم که به سمت دیگری حرکت می شود دلیلش این است که مردم از الگوهای فرهنگی که باید باشد دور شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره با اینکه باید تصمیمات بیشتری برای ارتباط بهتر علما با جامعه داشته باشیم، گفت: علما ثابت کرده اند که با اراده پولادین خود راه ها را می توانند طی کنند، حرف علما فسخ الخطاب بوده و یک جمله آنها تاثیرگذاری زیادی دارد.

ولایی برحق در خصوص فعالیت روحانیان‌ به عنوان‌ میانجیان صالح، گفت: حقیقت این است که امکان وجود علما و زیرساخت های فعالیت ها آنها در این زمینه وجود دارد، علما باید این زیرساخت ها را جدی بگیرند.

وی با اشاره به حجم کثیر پرونده ها در قوه قضائیه، توضیح داد: چقدر قوه قضا برای این اقدامات و پرونده ها وقت بگذارد، در گذشته چنین نبوده است و با ورود علما به برخی پرونده ها حتی قبل از ورود به محمکه، این پرونده ها با یک نصیحت، صلح، هدایت و مشورت علما بسته میشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با این توضیح که طرح هایی در زمینه فعالیت روحانیان به عنوان‌ منجیان صالح پیگیری شده است، گفت: می خواهیم رویکرد مساجد محله محور را پیگیری کنیم، با نهادها و مجموعه ها نیز می خواهیم در قالب تفاهم نامه هایی کار کنیم تا محوریت مسجد در محلات را بپذیرند؛ چون‌ عالم و روحانی مسجد مدیریت یک محله را بدرستی انجام خواهد داد.

ولایی برحق با اشاره به اینکه خدمتی بالاتر از این نیست که روحانیون به عنوان‌ میانجیانی باشند که جامعه را به سمت صلاح آن هدایت می کنند، افزود: طرح هر مسجد یک حقوق دادن در دستور کار دستگاه قضا است، اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز انعقاد تفاهم نامه هایی با دیگر نهادهای استان در قالب همسو کردن و ایجاد وحدت در جهت توجه بیشتر به مساجد را در دستور کار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =