معاون رئیس جمهور: ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی دولت دوازدهم باید به زنان سپرده شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی دولت دوازدهم باید به زنان سپرده شود، این مهم یکی از راهبرها و سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است و گام های خوبی نیز در این زمینه برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر معصومه ابتکار، که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و همچنین رونمایی از سند ارتقای زنان و خانواده سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: مهم‌ترین مؤلفه‌های کارآمدی هر نظام توجه به شاخص عدالت است، موضوعی که از جمله آرمان‌های مهم جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. 

وی ضمن رونمایی از سند ارتقای زنان و خانواده این استان با اشاره به اینکه  نگاه جنسیتی در میزان تقوای انسان ها در درگاه خداوند است، خاطرنشان کرد: در ماده ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه به مقوله عدالت جنسیتی نگاه ویژه‌ای شده است.

دکتر ابتکار با بیان اینکه گزارش های روند ۴۰ ساله پیشرفت زنان کشورمان تهیه و برای اطلاع مردم در دسترس است، یادآور شد: با این وجود با اهداف خود فاصله داریم و برای نخستین بار است که در دولت با برنامه به دنبال جبران عقب ماندگی‌ها و جاماندگی ها در عدالت جنسیتی هستیم.

وی تصریح کرد: شاخص هایی در ستاد ملی زن و خانواده در هفت محور تدوین، مصوب و ابلاغ و به عنوان شاخص و سنجش حرکتی ما تعیین شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاه‌ها و همه باید برای تحقق این شاخص‌ها همکاری داشته باشند.

ابتکار اضافه کرد: ما جامعه دینی هستیم و چهارچوب های اسلامی را رعایت می‌کنیم و برای حضور زنان در ورزشگاه باید به این موضو ع توجه داشت.

وی با اشاره به تصویب سند ارتقا زنان و خانواده گفت: تمام ۳۱ استان کشورمان این سند را تدوین کرده و اجرا می‌کنند و در همدان نیز به عنوان هجدهمین استان این سند مصوب شد.

ابتکار با بیان اینکه این سند یک بخش راهبردی دارد و رصد و سنجش آن نیز باید صورت گیرد، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی استان همدان با رویکرد خوبی که دارد میتواند رو به جلو حرکت کند و در تحقق عدالت اجتماعی حضور زنان در عرصه های مشارکتی باید چشمگیر باشد.

معاون رییس جمهوری افزود: ۴۱ درصد از کارمندان دولتی زن هستند و این قشر در چند سال اخیر از لحاظ تحصیلاتی فاصله ها را کم کردند.

ابتکار با بیان اینکه طرح تاب آوری اجتماعی به خوبی در همدان اجرا شده است افزود: شرایط و حوادث تلخ آبان ماه می تواند الگویی برای موضوع تاب آوری اجتماعی باشد.

وی همچنین طرح گفت و گوی ملی خانواده را راهکارهایی برای انسجام بخشی خانواده و کاهش معظلات این کانون ارزیابی و اضافه کرد: روابط عاشقانه در خانواده ها با حضور شبکه های اجتماعی در حال اختلال است و که با اجرای این طرح از اختلال در ارتباطات خانوادگی جلوگیری می‌شود.

معاون رییس جمهوری در در امور زنان و خانواده افزود: امروز برخی به دنبال این هستند که کارآمدی دولت را زیر سوال ببرند اما از سال ۹۲ تاکنون تغییرات چشمگیری را در بخش های فرهنگی، اجتماعی، توسعه ای و اقتصادی شاهد هستیم.

ابتکار با بیان اینکه عدالت از ابتدای انقلاب به بهترین شکل ممکن در بخش‌های مختلف رعایت شده است، اظهار داشت: بخش مهم کارآمدی، حس امنیت، عدالت و جذب اعتماد مردم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =