۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
محکم بمان آقای وزیر

وزارت نفت ایران  دو سه سالی است که در صف مقدم حمله به نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و مهمترین هدف آمریکایی‌ها در این بخش از تحریمها، به صفر رساندن صادرات نفت خام ایران بوده است.

در چنین شرایطی آنچه ضروری به نظر میرسد هماهنگی همه قوا، همدلی با هم و ارایه راهکار و هماهنگی است تا به یک سیاست مشترک برسند و آنچه نیاز نداریم این است که سد راه یکدیگر نشویم، تقصیرها را گردن هم نندازیم و دنبال مقصر نباشیم.

اما رویه برخی از نمایندگان در مواجهه با آقای زنگنه و تلاش برای استیضاح او در شرایطی که زمان زیادی از آشوبهای خیابانی و اعتراضاتی که متاسفانه منجر به تلفاتی شد و بحرانی فراگیر در بسیاری از شهرهای کشور شد، نمیگذرد، ناجوانمردانه، بسیار غیراخلاقی و سواستفاده از شرایط موجود است. رسم و سنت جوانمردی چنین اقتضایی را ندارد. اما تلاش آنها دمیدن در آشوب اختلافات جناحی و نوع یکینه کشی از آقای زنگنه است و باید در یک فضای آرام و بدور از کینه کشی های جناحی مسایل را واشکافی کرد.

معتقدم آقای زنگنه یکی از مقتدرترین وزرای کابینه بوده و ممکن است اشتباهاتی هم داشته باشد؛ اما در توانمندی ایشان در اداره وزارت نفت آن هم در این دوره دشوار کمترین تردیدی وجود ندارد و افزون بر آن نباید فراموش نکنیم تصمیاتی مثل افزایش قیمت سوخت و حذف کارت سوخت از تصمیمات جمعی است و از مواردی نیست که وزارت نفت به تنهایی بگیرد. بر این اساس اگر هم در اقدام اخیر در زمینه بنزین اشتباهی وجود داشته باشد، اشتباه جمعی و اشتباه یک نفر نیست.  

در بحث افزایش قیمت سوخت اینکه برخی از مجلسیان گله داشتند که ما بی خبر بودیم، این آقایان فراموش کردند که در فصل بودجه و قانون برنامه مجوزهای لازم را به دولت داده اند. شاید توجه نمیکنند که چه چیزی را تصویب میکنند. اگر مجلس همان زمان اراده کرده بود که افزایش قیمت سوخت در اختیار دولت نباشد، میتوانست به صراحت، بندی را در قانون برنامه و یا بودجه سالیانه اضافه کند. نمایندگان مجلس مجوزهای لازم را دادند و به موازات آن در این قصه هم سران سه قوه تصویب کردند. من تعجب میکنم برخی از مقاماتی که خود این قوانین را تصویب میکنند، در تریبونها به شکلی حرف میزنند که گویی اپوزیسیون نظام هستند. در حالیکه خودشان بالاترین مقامات را دارند و طوری اپوزیسونی حرف میزنند که انگار در جریان آن نبودند؛ اما امضای خودشان پای این تصمیات است.

فکر میکنم که درست هست برخی‌ها حس کردند که دوره، دوره شعار است؛ اما باید این را بدانند که شعار این آقایان که رنگ و بوی جناحی هم دارد معترضان را به سمت اینها هرگز جذب نمیکند. اما  حواسشان نیست. درست هست جمعیت معترضی وجود دارد که به خیابانها آمدند؛ اما این جمعیت  زیر علم کیهان و آقای خادمی و اینها نمی آیند.  فکر نمیکنم این برای استیضاح کنندگان رایی در آینده به همراه داشته باشد و معتقدم آقای زنگنه هم باید محکم بایستد و در مجلس حرف خود را بزند .

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =