رونمایی از ۴ مولفه جبهه پایداری برای انتخابات کاندیداهای مجلس

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: این جبهه با رویکرد دینی و استفاده از فرمایش‌های حضرت امام (ره) و مقام معظّم رهبری، در چهار مولفه کلان شامل تدین، تخصص، مردمی بودن و انقلابی بودن، شاخص‌های انتخاب افراد برای این دوره از انتخابات مجلس را تدوین و ارائه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی جبهه پایداری، «سیدمیرهاشم موسوی»  دبیر کمیته انتخابات مجلس جبهه پایداری در دیدار جمعی از جوانان و فعالان سابق دانشجویی گفت: یکی محورهای اساسی در هر انتخاب، داشتن معیار و چارچوب مشخص برای  فرایند گزینش افراد است، به عبارتی در پس هر مصداق برای انتخاب، معیارهای گزینش و انتخاب هست که محتوا و جهت انتخاب را شکل می‌دهد، لذا هرچه که در گزینش و انتخاب‌ها هماهنگی حداکثری بین معیار ها و مصادیق فهم شود، شکاف جریانی در ادعا و عمل به حداقل می‌رسد و خروجی انتخاب هم در نتیجه خروجی مطلوب تری می‌شود.

وی با بیان اینکه زبان گویا و مشترکی که بین جریان‌ها و گفتمان‌های انقلابی هم‌سو می‌تواند زمینه توافق حداکثری را رقم بزند، زبان گفتمانی حول شاخص‌های معین و مشترک است، گفت: هرگونه همکاری‌های عملیاتی و سیاست‌ورزی‌ها خارج از معیارها و شاخص های مشخص براساس گفتمان انقلاب اسلامی محکوم به شکست بوده و نتایج خوبی را در بر نخواهد داشت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته این را نشان می‌دهد که اتفاقا مشکلات انتخابات آنجایی خود را نشان داده که به معیارها و شاخص های گفتمانی بی‌توجهی و یا کم توجهی شده است؛ لذا داشتن معیار و تبیین آنها برای مردم و همچنین انتخاب افراد بر آن اساس یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند زمینه انتخاب بهتر و ایجاد حرکت و جهش انقلابی را در عرصه های  مختلف  برای کشور فراهم بکند.

دبیر کمیته انتخابات جبهه پایداری گفت: اعتقاد دارم زبان مشترک گفت وگو با مردم قبل از هر چیزی، باید معیارها و شاخص‌های انتخاب باشد، و اگر در این زمینه عزم اجتماعی خوبی صورت بگیرد قطعاً مردم تکلیف خودشان را بهتر از احزاب انجام می‌دهند.

موسوی ادامه داد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی طی جلسات مکرر در مرکز و استان‌ها، با رویکرد دینی و استفاده از فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظّم رهبری، در چهار مولفه کلان شامل تدین، تخصص، مردمی بودن و انقلابی بودن، شاخص‌های انتخاب افراد برای این دوره از انتخابات مجلس را تدوین  و ارائه کرده است تا افرادی که به مردم برای انتخابات عرضه می‌شوند به معنای واقعی در طراز گفتمان  انقلاب اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه در این چهار مولفه حدود ۴۰ زیر مولفه و شاخص وجود دارد که با تدقیق اشخاص نسبت به آنها می‌توان دست به انتخاب افراد انقلابی و کارآمد زد، اظهار داشت: ما در جلساتی که با برخی از نمایندگان جبهه انقلاب درباره وحدت داشتیم، رسیدن به وحدت گفتمانی حول شاخص ها را بیان کردیم که الحمدالله دوستان هم استقبال خوبی داشتند و امیدواریم همین طور این روند رو به تزاید برود.

 موسوی ادامه داد: در این میان ضرورت ارائه ایده انقلابی و بومی اداره کشور بیش از پیش خواهد بود که مختصات آن‌ در سیاست ها و فرمایشات مقام معظم رهبری به کرات گفته شده است که انشالله جبهه پایداری در این زمینه اقدام خواهد کرد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1331828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =