ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در قالب طرح ندای فطرت ضروری است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های ذیربط باید اشاعه یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرانک قدسی در جلسه مدیران کل ادارات و سازمان‌های استان کردستان در راستای طرح ندای فطرت که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: این طرح در راستای هم‌افزایی و کاهش موازی‌کاری بین دستگاه‌های دولتی اجرا می‌شود.

وی افزود: امروزه می‌طلبد نسبت به رعایت حجاب و عفاف حساسیت بیشتری در میان قشر جوان جامعه ایجاد شود و برای ترویج و توسعه آن راه‌کارهای اثربخش توسط ارگان‌های دولتی و غیردولتی اندیشیده شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با بیان اینکه دوری از موازی‌کاری این جلسات را هدفمند می‌کند، گفت: رایزنی از طریق دستگاه‌های مربوطه و بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل آنان بارتشویقی و ترغیبی این طرح را افزایش می‌دهد.

قدسی تصریح کرد: در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های ذیربط این فرهنگ باید اشاعه یابد.

وی با بیان اینکه جوانان درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند، اضافه کرد: اگر اندیشه‌ورزان، صاحبنظران و دلسوزان این حوزه برای جوانان برنامه‌ریزی نکنند قطعا دیگران برای آنان برنامه‌ریزی می‌کنند که در آن صورت تبعات و عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان ایجاد احساس مسوولیت میان دستگاه‌های متولی این امر تا پایین‌ترین رده ساختاری را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: بحث حجاب و عفاف امری گسترده است و نمی‌توان آن را در یک قشر و یک نوع پوشش‌، محدود کرد لذا هدف ما در قالب طرح ندای فطرت، وسیع‌تر است امید است بتوانیم با نهادینه‌سازی ارزش‌ها و افزایش معرفت مشکلی از مشکلات موجود و آسیبی از آسیب‌ها راکاهش دهیم.

قدسی با بیان اینکه واژه عفاف و عفت امری فطری و برگرفته از تدین ذاتی و فطری است، بیان کرد: نمی‌توان این امر را درقالب  بخشنامه و دستورالعمل  به افراد تحمیل کرد.

وی هدف اجرای این طرح را توسعه و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی برشمرد و ادامه داد: این طرح‌ها فقط مختص به ایران نیست و بسیاری از کشورها با نام‌های مختلف در قالبی متفاوت آن را پیاده می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با بیان اینکه اهم فعالیت‌های دستگاه های متولی در استان اجتماع محور است، تاکید کرد: می‌طلبد در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =