محسن ثباتیان: بازیگری را شبیه بازی تنیس می‌بینم/سینما برایم هرگز تفریح نبوده است

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: من اعتقاد دارم بازیگری شبیه به بازی تنیس هست؛مهم نیست شما چقدر توانایی داری، اگر حریف روبرو بازیکن خوبی نباشد بازی شما نابود خواهد شد.

محسن ثباتیان از جمله بازیگران سینما و تلویزیون است که بعد از مدتی فعالیت در اجرای نمایش با فیلم اتفاق لعنتی ساخته آقای زمین پرداز وارد عرصه سینما شد؛بازی درخشان و مسلط او در فیلم اتفاق لعنتی باعث شد تا دیده شود و در کار بعدی به نام فیلم سینمایی «چشمهایت» به کارگردانی حسین طبیب زاده ایفای نقش کند.

وی به تازگی بازی در فیلم «هزار سال با تو» با بازی رز رضوی، سام کرمی، مجید مشیری، نیما شاهرخ شاهی، محسن ثباتیان، سولماز حصاری، مهران رجبی، مهدی امینی خواه، شهین تسلیمی، ایمان نصر، راشین رضوی و ماهک ثباتیان را به پایان رسانده است.

به همین بهانه گفتگویی داشتیم با محسن ثباتیان بازیگر این فیلم که در ادامه از نظرخوانندگان می گذرد:

آقای ثباتیان تا چه حد از بازی در فیلم «هزار سال با تو» راضی هستید ؟

این فیلم از لحاظ فیلمنامه و شرایط تولید خیلی خوب و حرفه ای بود؛ نظر نهایی رو باید در زمان پخش در سینما بدهم اما بسیار خوشبین هستم که با یک فیلم بسیار زیبا روبرو شویم.

«هزار سال با تو» فیلم پر بازیگری بود ، همکاری با این بازیگران صاحب نام چطور بود ؟

خیلی دلنشین و موثر بود، در کل من اعتقاد دارم بازیگری شبیه به بازی تنیس هست؛مهم نیست شما چقدر توانایی داری، اگر حریف روبرو بازیکن خوبی نباشد بازی شما نابود خواهد شد …

به هر حال بازیگران حرفه ای بودند و حسین طبیب زاده هم کارگردانی است که کاملا به صحنه مسلط است و خوب می تواند بازیگر رو هدایت کند، گاهی کارگردانها هیچ آزادی به بازیگر نمی دهند اما در فیلم «هزار سال با تو« در تمرینات کاراکتر نهایی بوجود می آمد و گاهی همه ما غافلگیر می شدیم از نوع تغییرات جدید.

تفاوت بازی شما در فیلم قبلی شما «چشمهایت» و فیلم «هزار سال با تو » در چه حد هست؟

من با آقای مجید مشیری و سام کرمی تجربه فیلم «چشمهایت» رو داشتم اما تفاوت زیادی بین این دو فیلم بود، در واقع نیما در فیلم چشمهایت یک کاراکتر چند لایه بود و جز گره های فیلمنامه حساب میشد اما سروش یک کاراکتر منفی بود.

روزی که فیلمنامه «هزار سال با تو»  به من رسید ابتدا نقش شاهرخ که بعدا آقای مهدی امینی خواه آن را به زیبایی بازی کرد به من پیشنهاد شد اما خودم دوست داشتم نقش منفی را تجربه کنم پس به آقای طبیب زاده گفتم روی کاراکتر سروش هم فکر کنید که قبول کردند و من آن را بازی کردم.

من در واقع دوست ندارم تبدیل به یک تیپ شوم  و تمام سعی خودم را میکنم از کلیشه شدن فرار کنم .. این دو فیلم تا بهمن اکران می شود و تفاوت ها مشخص می شود.

بعد از مدتی کم کاری دو فیلم با بازی شما همزمان اکران خواهد شد ، این تداخل کاری چطور به وجود آمد؟

این فیلم ها نتیجه دو سال و نیم کار من است.

فکر می کردم قرار است در یک پروسه دو ساله این اتفاق بیفتد و قرار است در طول این زمان پخش شود، اما خوب این اتفاق نیافتاد و من هم مشکلی با این نوع پخش فیلم هایم ندارم، شاید حتی بهتر هم باشد، به هر حال من به مسیر هنری خودم ادامه می دهم. 

از آن روزهای اول که بازیگری را شروع کردی بزرگترین هدف محسن ثباتیان در بازیگری چه بود ؟

از همان روز اول به کم  فکر نکردم، با خودم گفتم یا تا قله میروم یا اصلا شروع نمی‌کنم؛ برای من سینما هیچوقت تفریح نبوده است بلکه به بالاترین ها فکر کرده و حرکت کردم.

شاید خیلی افکار آرمانی و بلند پروازی داشته و دارم اما من با تمام توان به سوی هدفم حرکت کردم.

مردم از دنیای سینما و بازیگری تصوراتی دارند که شاید تو هم قبل از وارد شدن سینما درگیر آنها بوده ای؟ امروز که خودت در فضای بازیگری قرار گرفته ای افکارت نسبت به قبل تغییری کرده یا خیر؟!

بازیگری هم یک کار هست مثل بقیه کارها؛ تنها تفاوتش این است که آدمهایی که در این محیط قرار دارند زیر ذره بین هستند؛ من هم قطعا زمانی که بازیگر نبودم تصوراتی درباره این شغل داشتم اما وارد دنیای سینما که شدم دیدم آدمهای این حرفه اینقدر درگیری دارند و اینقدر کار سخت و طاقت فرسایی هست که واقعا فرصت حاشیه سازی ندارند.

البته راه فراری هم از این تصورات نیست بالاخره پشت صحنه و حاشیه سینما همیشه برای مردم جذاب است.

برای انتخاب فیلمنامه چه ملاکی دارید ؟ مثلا فقط نقش اول باشید یا نه ؟

بستگی به شرایط دارد البته ترجیح می‌دهم نقش اصلی یا مکمل باشم، اما یک زمانی تو یک سکانس در یک فیلمنامه می خوانی که اینقدر زیبا و درخشان است که حاضر می شوی به خاطر آن حتی یک نقش کوتاه رو بازی کنی اما اینکه در موقعیتی قرار بگیری که سینما اطمینان پیدا کند نقش اول رو به تو بدهد خیلی سخت است. اگر فیلمنامه ای باشد که به کارگردان آن اطمینان داشته باشم هیچ ترسی از انتخاب نقش کوتاه هم نخواهم داشت.

درحال حاضر مشغول به چه کاری هستید ؟

چند فیلمنامه به دستم رسیده است که دی ماه جلوی دوربین یکی از آنها می روم؛ یک کار کمدی رمانتیک خوش ساخت است که مطمئنم مورد استقبال قرار می گیرد و برای من یک تجربه  جدید دیگر در مسیر هنری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =