از بازگشت پپ به برنابئو تا تکرار فینال 2012

16 تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حریفان خود را شناختند.

عرفان حاج‌بابایی:ظهر دوشنبه مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا قرعه کشی شد و 16 تیم حاضر در این مرحله از مسابقات،حریفان خود را شناختند و حالا باید خود را برای حدود دو ماه دیگر آماده کنند تا مقابل رقبای خود به میدان بروند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر 8 بازی داغ این مرحله:

دورتموند-پاریسن ژرمن

بازگشت توماس توخل به ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک بی شک جذاب ترین اتفاق این مسابقه است. توخل که با دورتموند به فوتبال اروپا معرفی شد،حالا در هدایت تیم پرستاره پاریسن ژرمن را برعهده دارد که در این فصل هیچ هدفی به جز قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ندارد. از طرفی دورتموند هم با خط آتش زهردار خود رقیبی زهردار برای تیم متمول پاریسی خواهد بود.

تاتنهام-لایپزیگ

در این بازی هم نقش مربیان بسیار به چشم خواهد آمد. یک طرف ناگلزمن جوان و جویای نام که تیمی عالی را با لایپزیگ ساخته و علاوه بر اینکه در بوندس لیگا در رده های بالایی جدول قرار دارد، در لیگ قهرمانان اروپا هم به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرده و در این مرحله هم اصلا حریف آسانی نخواهد بود.از طرفی دیگر هم تاتنهام با خوزه مورینیو به دنبال افتخارآفرینی در اروپا است. این تیم که فصل قبل به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید،حالا مربی ای را روی نیمکت دارد که دو قهرمانی اروپا را با پورتو و اینتر در کارنامه خود دارد و همین باعث می شود که طرفداران تیم سفیدپوش لندن به چیزی جز کسب افتخار در این رقابت ها فکر نکنند.

چلسی-بایرن مونیخ

این بازی بی تردید یادآور فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012 است.جایی که چلسی با هدایت روبرتو دی متئو توانست بایرن را شکست دهد و تنها قهرمانی تاریخ این تیم در لیگ قهرمانان اروپا را به ارمغان آورد. حالا فرانک لمپارد کسی که آن شب در ترکیب چلسی به میدان رفت و در نهایت جام را بالای سر برد،در قامت سرمربی باید مقابل بایرنی آماده قرار بگیرد که 6 بازی دور گروهی خود در لیگ قهرمانان را با پیروزی پشت سر گذاشته و با خط حمله آتشین خود به دنبال رسیدن به مراحل نهایی لیگ قهرمانان است.

ناپولی-بارسلونا

با توجه به اوضاع نه چندان خوب ناپولی در این فصل از رقابت های سری آ، به نظر می آید که بارسا با قرعه خوبی در این مرحله مواجه شده است. مخصوصا که تیم بندر ناپل دیگر کارلو آنجلوتی را روی نیمکت خود ندارد و جای خود را به گنارو گتوزو داده که مربی بزرگی نیست.

بارسلونا هم با توجه به روند رو به رشدی که در هفته اخیر داشته و همچنین آمادگی ستاره هایی نظیر لیونل مسی و لوییز سوارز،شانس قابل توجهی برای صعود به جمع 8 تیم برتر مرحله بعدی دارد.

آتالانتا-والنسیا

بعد از اینکه قرار شد این دو تیم در مقابل هم قرار بگیرند،بسیاری به این بازی طعنه زدند و آن را مسابقه ای در حد لیگ اروپا دانستند نه لیگ قهرمانان. با این حال نگاهی به عملکرد این دو تیم به خوبی نشان می دهد که آن ها در سطح بالایی قرار دارند و نباید ساده انگارانه به تقابل آتالانتا و والنسیا نگاه کرد. تیم ایتالیایی در حال حاضر با 38 گل زده بهترین خط حمله سری آ را در اختیار دارد. آماری که به خوبی نشان از کیفیت تیمی دارد که پس از 3 باخت در دور رفت مرحله گروهی توانست در نهایت به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد. از طرفی دیگر هم والنسیا در گروهی که تیم های بزرگی چون چلسی و آژاکس حضور داشتند به عنوان صدرنشین خود را به این مرحله رسانده.نکته ای که کیفیت بالای این تیم را اثبات می کند و نشان می دهد بازی هیجان انگیزی در پیش است.

لیون-یوونتوس

پرافتخارترین تیم فوتبال ایتالیا با قرعه نسبتا خوبی در مرحله یک هشتم مواجه شده. آن ها باید با لیونی مصاف کنند که در آخرین دقایق هفته ششم دور گروهی توانست پس از لایپزیگ به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کند. اتفاق بدتر برای نماینده فرانسه این است که آن ها ممفیس دپای ستاره هلندی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت و همین کار آن ها را در تقابل با یکی از تیم های پرقدرت و پرستاره فوتبال اروپا سخت خواهد کرد و شانس یووه را برای صعود به مرحله بعد افزایش خواهد داد.

رئال مادرید-منچسترسیتی

گل سر سبد بازی های این مرحله بدون کوچک ترین تردیدی مسابقه تیم های رئال مادرید و منچسترسیتی خواهد بود. دیداری فوق العاده داغ و جذاب که به هیچ عنوان نمی توان برنده آن را از الان حدس زد. در یک سو رئالی قرار دارد که پرافتخارترین تیم اروپاست و با زیدان می خواهد عملکرد ضعیف فصل قبلش را جبران کند و از طرفی دیگر منچسترسیتی با پپ گواردیولا به چیزی جز قهرمانی در لیگ قهرمانان نمی اندیشد و هیچ چیز دیگر آن ها را راضی نخواهد کرد.

همه این تعاریف و توصیفات و ستاره های پرتعدادی که در ترکیب دو تیم قرار دارند، قطعا زیباترین مسابقه این مرحله را در ورزشگاه های سانتیاگو برنابئو و اتحاد رقم خواهد زد.

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =