نهال کاری در عرصه های طبیعی شهرستان پلدختر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در ادامه بازدیدها به شهرستانهای استان و نظارت بر روند طرح های صندوق توسعه ملی و بوم سازگان، از آغاز نهال کاری و بذر کاری در عرصه های طبیعی شهرستان پلدختر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد نجفی به برخی از طرح های صندوق توسعه ملی و بوم سازگان در پلدختر اشاره ایی کرد و افزود: حوزه آبخیز  هفت_چشمه با اعتبار ۲ میلیارد تومان که شامل ۱ میلیارد تومان عملیات سنگی ملاتی با حجم آبگیری ۲۳۰ هزار مترمکعب و ۱ میلیارد تومان عملیات گابیونی با حجم رسوبگیری ۴۱ هزار مترمکعب، پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد.

 وی اعتبار حوزه آبخیز ولیعصر را ۲ میلیارد تومان مطرح کرد و عنوان نمود: این طرح شامل یک بند خاکی با حجم خاکریزی ۴۳ هزار مترمکعب، بندسنگی ملاتی در بالادست مسکن مهر پلدختر بمنظور کنترل رواناب های ورودی به پلدختر با حجم ۳۲۰۰ مترمکعب، عملیات سنگی ملاتی و حجم کنترل سیلاب به میزان ۳۱۳۰۰ مترمکعب می باشد.

۲۰۰ هکتار عملیات  نهال کاری

نجفی در ادامه اظهارداشت: در حوزه آبخیز ولیعصر  و بادامک ۲۰۰ هکتار عملیات  نهال کاری با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان و ۲۰۰ هکتار عملیات  بذر کاری با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان در حال اجراست.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اعتبار حوزه آبخیز  خوشاب را نیز ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیان کرد و خاطرنشان نمود: در این حوزه،  ۹۰۰ میلیون تومان عملیات سنگی ملاتی و خشکه چین با حجم آبگیری ۲۱ هزار مترمکعب و کنترل رسوب با حجم ۱۱ هزار مترمکعب انجام گرفته که سوای آن، در حوزه خوشاب نهال کاری درسطح ۱۰۰ هکتار و  بذر کاری در سطح ۲۰۰ هکتار نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان در حال اجرا می باشد.

حوزه آبخیز  باغ  جایدر با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان

 نجفی در پایان گریزی به حوزه آبخیز  باغ  جایدر با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان زد و یادآور شد: حوزه آبخیز دمرود با اعتبار ۲ میلیارد تومان شامل عملیات سنگی ملاتی و کنترل سیلاب به حجم ۵۱ هزار مترمکعب در بالادست شهر معمولان در حال احداث است. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =