پلیس فتا: پیامک «دستگاه تلفن شما قانونی است ولی فعال نشده...» جعلی است

ایرنا نوشت: معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: پیامک ارسالی با مضمون «دستگاه تلفن شما قانونی است ولی فعال نشده و برای جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایل تا ۲۴ ساعت جهت فعال سازی اقدام نماید» جعلی و ترفند جدید سودجویان برای کلاهبرداری اینترنتی است.

سرهنگ رامین پاشایی روز چهارشنبه افزود: کلاهبرداران در ترفند جدید با ارسال پیامک به گوشی های تلفن همراه با پوشش نام اینترنتی «سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی وزارت صنعت به آدرس hamta.ntsw.ir» برای جلب اعتماد مردم خود را «hamta.cc» معرفی کرده اند.

وی با بیان اینکه پیامک مذکور از طریق شماره ۱۰۰۰۶۰۰۶۰۰ به تلفن های همراه ارسال شده وجه قانونی ندارد، تصریح کرد: در پیامک ارسالی، از گیرندگان پیام خواسته شده به منظور جلوگیری از قطع شبکه موبایل، ظرف ۲۴ ساعت جهت فعال سازی با ارسال کننده پیام ارتباط برقرار کنند.

سرهنگ پاشایی اظهار داشت: افراد سوجو و مجرمان سایبری مانیتورینگ قویی دارند و فضایی رسانه ای و جریانات کشور را به خوبی رصد کرده و هر موضوعی که بخشی از آن به مردم مربوط شود را بررسی و برای آن بستر مجرمانه فراهم می کنند.

وی افزود: این افراد در مجموع برای رسیدن به اهداف خود و کلاهبرداری از مردم، از تهدید، ترغیب، تشویش استفاده می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: یکی از ترفندهای مجرمان اینترنتی تهدید است که در این روش افراد فرصت طلب و سودجو سعی می کنند مخاطبان را به قطع یارانه، قطع تلفن یا حذف برخی خدمات دیگر تهدید کنند.

سرهنگ پاشایی افزود: ترغیب مخاطبان به وعده های دریافت ارائه خدمات رایگان یا حتی شرکت در قرعه کشی با جایزه های چشمگیر نیز از دیگر ترفندهای مجرمان اینترنتی برای جذب مخاطبان است.

معاون پلیس فتا گفت: این مجرمان با ترفندی دیگر و با ایجاد تشویش به دنبال درگیر کردن ذهن مخاطبان برای دسترسی به اطلاعات فردی و بانکی آنها هستند که مردم باید با درایت و بدون هیچگونه عجله در تصمیم گیری، با مراجعه به سامانه های معتبر ملی یا تماس با دستگاه های مربوطه نقشه آنها را خنثی کنند.

از صبح امروز(چهارشنبه) پیامکی با مضمون «مشترک گرامی، دستگاه تلفن شما قانونی است ولی فعال نشده برای جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایل تا ۲۴ ساعت جهت فعالسازی اقدام نمایید» hamta.cc - ارسال شده از شماره ۱۰۰۰۶۰۰۶۰۰» به تلفن های همراه شهروندان ارسال شده است.

برخی شهروندان دریافت کننده این پیامک در تماس تلفنی با ایرنا، خواستار پیگیری این موضوع شدند.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =