خانه مطبوعات تنها تشکل قانونی مورد حمایت و تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در دیدار با هیات مدیره منتخب خانه مطبوعات لرستان بر نقش ویژه این خانه در توسعه استان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، احمد حسین فتایی در این دیدار که با حضور معاونت فرهنگی و مطبوعات، مسئول حراست، مسئول روابط عمومی، سرپرست اداره فرهنگی و مسئول و کارشناس واحد مطبوعات اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک به منتخبان و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، گفت: حضور ۸۳/۳درصدی اعضای مجمع در این انتخابات نشان از پویایی اصحاب رسانه استان و دغدغه‌مندی آنان در جهت بهبود فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: ترکیب تازه‌ هیات مدیره علاوه بر سلامت نفس، صداقت و سواد رسانه ای، ترکیبی از جوانی و تجربه است که می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و کمبودهای این حوزه باشد.

تشکیل کمیته تخصصی انتخابات در اداره کل

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت و درخواستی که صورت گرفت، انتخابات خانه مطبوعات استان لرستان در کنار استان کرمان، پیش از موعد مقرر یعنی اسفند ماه سال جاری، در روز سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه برگزار شد و ما از آغاز روند برگزاری با تشکیل کمیته تخصصی انتخابات در اداره کل، ضمن مبنا قراردادن اساسنامه و قوانین مرتبط، پذیرای نظرات و پیشنهادات قانونی همه فعالان رسانه‌ای استان در خصوص روند اجرا و برگزاری انتخابات بودیم.

فتایی سپس تاکید کرد: به عنوان یک خدمتگذار عرصه فرهنگ از شما می خواهم رقابتی را  که البته طبیعت هر انتخاباتی است کنار گذاشته و رفاقتی توام با وحدت، همکاری، هم‌افزایی و همدلی را جایگزین آن کنید تا بتوان از تمام ظرفیت‌های موجود بهره برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: خانه مطبوعات یک ظرفیت بزرگ است که از یک سو حامی فعالان عرصه رسانه استان در زمینه‌های مختلف از جمله بیمه و تسهیلات خواهد بود و از سوی دیگر به توسعه و ایجاد وحدت و همدلی در استان کمک شایانی خواهد کرد.

احمد حسین فتایی در پایان اذعان داشت: لازم است در گام اول ضمن مشخص کردن ترکیب هیات مدیره، در خصوص ثبت قانونی خانه اقدام شود و سپس با تدوین یک برنامه منظم و مدون، زمینه تعالی و توسعه فضای رسانه ای و مطبوعاتی استان را بیش از گذشته فراهم آوردید که در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمامی برنامه‌های شما حمایت خواهد کرد. 

خانه مطبوعات تنها تشکل قانونی مورد حمایت و تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

در بخش دیگری از این دیدار، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل با تاکید بر این نکته که خانه مطبوعات تنها تشکل قانونی مورد حمایت و تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه است، گفت: در جهت حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات استان این آمادگی داریم تا در چارچوب قانون، اختیارات لازم را به خانه واگذار کنیم.

رضا نیازی، مسئول حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هیات مدیره خانه مطبوعات باید حرکت در مسیر قانون را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد، گفت: انتظار داریم با تشکیل یک کمیته انظباطی زمینه ساماندهی خبرنگاران استان را فراهم آورید و همچنین در اظهارنظرهای که چه در فضای مجازی و چه رسانه‌ای و مطبوعاتی استان خواهید داشت شخصیت و جایگاه حقوقی خود یعنی عضو خانه مطبوعات را مد نظر داشته باشید.

در ادامه این جلسه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان، ضمن تشکر از برگزاری سالم و بی حاشیه انتخابات توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به بیان نظرات و دیدگاه های خود در راستای تحقق و تشکیل خانه ای پیشرو و قانونمدار پرداخته و بر همدلی و وحدت در جامعه رسانه‌ای استان تاکید کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =