واکنش دو نماینده عراقی به سفر مخفیانه الحلبوسی به آمریکا

فارس نوشت: «احمد الحمدانی» نماینده عراقی عضو ائتلاف «النصر» عراق به ریاست «حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین این کشور، از سفر «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق به آمریکا انتقاد کرد.

الحمدانی به پایگاه خبری المعلومه گفت که سفر الحلبوسی به «واشنگتن در شرایط دشوار کشور، علامت‌های سؤال و تعجب زیادی را به وجود آورده است».

وی بر این باور است که «این سفر مخفیانه مشکوک است و شاید در آن توطئه‌ای وجود داشته باشد که در این سفر سریع، مخفی شده است».

این نماینده عراقی از الحلبوسی خواست که «اهداف سفر خود را برای افکار عمومی توضیح دهد تا همه، از آن اطمینان پیدا کنند».

الحمدانی خاطر نشان کرد که «اگر چنین سفرهایی، تلاشی از سوی الحلبوسی باشد تا بتواند حمایتها را برای ابقای خود در این منصب، به دست آورد، فایده‌ای برای او نخواهد داشت؛ زیرا ملت، از همه طبقه سیاسی، خشمگین هستند».

تلاش آمریکا برای انتخاب نخست‌وزیر وابسته به خود در عراق

«حنین القدو» نماینده ائتلاف «الفتح» هم امروز پنجشنبه به سفر الحلبوسی واکنش نشان داد و گفت که «دیپلماسی آمریکایی با همه توان خود در تلاش است شخصیتی را جایگزین عبدالمهدی کند که با سیاست‌های خود در عراق، همخوانی داشته باشد».

القدو تأکید کرد که آمریکا در همه محورها در تلاش است تا اراده خود خود را در خصوص انتخاب نخست وزیر آتی تحمیل کند.

وی به المعلومه گفت: «دعوت مخفیانه از الحلبوسی به واشنگتن در همین راستاست؛ چرا که در آنجا، انتخاب شخصیتی بررسی شد که مناسب سیاستهای آن (آمریکا) و به دور از ایران و مخالف الحشد الشعبی باشد».

این نماینده عراقی در عین حال تأکید کرد که هنوز مشخص نیست، این شخصیت کیست و شخصا از این مسئله، هیچ اطلاعاتی ندارد.

قدور همچنین تأکید کرد که در جریان نشست اخیر سران فراکسیون‌های سیاسی با برهم صالح رئیس جمهور عراق برای تعیین نحست وزیر، هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

الحلبوسی اواخر هفته گذشته، سفر مخفیانه، غیر علنی و ناگهانی به آمریکا داشت و همین مسئله، علامت سؤال هایی را در میان محافل سیاسی و اجتماعی عراق، مطرح کرد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =