آتیلا حجازی: چطور ما در ترکیه می توانیم به حساب خارجی ها پول بریزیم؟

آتیلا حجازی، پسر مرحوم ناصر حجازی به خبرورزشی گفت: استقلال پتانسیل بالایی پیدا کرده و باید دید چه کسانی با چه اهدافی برای این تیم بحران ایجاد کردند.

آتیلا حجازی فارغ از هیاهوی فوتبال در کشور ترکیه مشغول کار و زندگی است. با تک‌پسر اسطوره آبی‌ها گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید. 
از نام‌گذاری یک خیابان به اسم ناصر حجازی شروع کنیم و سیاه کردن یکی از پلاک‌ها!
هزاران خیابان در کشور وجود دارد و یکی شده به اسم ناصر حجازی که سال‌ها دروازه‌بان تیم ملی ایران بوده است. پدرم با تک‌تک سلول‌هایش به ایران عشق می‌ورزید و به رغم فراهم بودن همه شرایط برای زندگی در آمریکا و اروپا حتی حاضر نشد برای امتحان مدتی خارج از کشور زندگی کند. ۳ عمه من سال‌هاست در انگلیس و آلمان زندگی می‌کنند و هر قدر به برادرشان اصرار کردند برود به یکی از این کشورها قبول نکرد و می‌گفت دوست ندارم از مملکتم دور باشم. این را هم بگویم که خود من چنین روحیه‌ای ندارم و الان چند سال است در آلانیا زندگی می‌کنم، اما چرا نباید یک خیابان به اسم ناصر حجازی، علی پروین، منصور پورحیدری، علی دایی، احمدرضا عابدزاده، علی جباری و... باشد؟ حالا یکی رفته روی یکی از پلاک‌ها اسپری سیاه پاشیده این که عجیب نیست؛ بالاخره در ۸۰ میلیون نفر ۸ تا آدم مریض پیدا می‌شود. تمام آن منطقه دوربین دارد و اگر بخواهند این افراد را پیدا کنند، پیدا می‌کنند. در مملکت ما هستند افرادی که به سنگ قبرها آسیب زدند، آمبولانس هم آتش زدند. این‌ها بیماری عمیق روانی دارند و نباید زیاد به رفتارشان فکر کنیم. چه بسا چند روز یا چند ماه دیگر بخواهند به مجسمه نصب شده در ابتدای بلوار حجازی هم آسیب بزنند. 
چرا شما در مراسم حضور نداشتی؟
دخترم مدرسه دارد، اینجا هوا آلوده نشد که مدرسه‌اش تعطیل شود! و نتوانستم به تهران بیایم. 
مسابقات لیگ را که پیگیری می‌کنی؟
بله، لیگ امسال ۳ طیف تیم دارد. تیم‌های بالای جدول، تیم‌های متوسط که کج‌دار و مریز با پول کمتر اداره می‌شوند و ۳، ۴ تیم که کاندیدای سقوط هستند. داوری‌های این فصل هم که صدای همه را درآورده است. سود این اشتباهات نصیب خود تیم‌های لیگ می‌شود، اما همه معترضند و این عجیب است، شاید هم نوعی ترفند است تا در معرض اتهام قرار نگیرند. 
استقلال در وضعیت بحرانی قرار گرفته است. استراماچونی ناگهان کار را زمین گذاشت و رفت؛ برداشت شما از این اتفاقات چیست؟
خود من مدت‌هاست دارم کار ساختمانی انجام می‌دهم و چه ۳ سال قبل که تحریم‌ها تعلیق شده بود و چه حالا که تشدید شده دارم نقل و انتقال پول انجام می‌دهم. با ایرانی‌ها و خارجی‌ها داریم مدام پول در حساب‌های مختلف اروپایی جابه‌جا می‌کنیم. چطور می‌گویند ۱۶۰ هزار یورو دستمزد استراماچونی را نتوانسته‌اند به حسابش بریزند؟ این وسط طرفین دارند یکسری بازی‌ها درمی‌آورند که دیگر قضیه لوث شده است. 
استقلال با استراماچونی چقدر متحول شد؟
من در ۴، ۵ هفته اول لیگ به شیوه بازی و نتیجه گرفتن استقلال انتقاد داشتم، اما بعدها انتقادی به استراماچونی وارد نبود، چون هم فوتبال تیمش زیبا و هجومی شد و هم در بعد نتیجه‌گیری موفق بود. استقلال پتانسیل بالایی پیدا کرده و باید دید چه کسانی با چه اهدافی برای این تیم بحران ایجاد کردند. استقلال داشت با صلابت فوتبالش را بازی می‌کرد که استراماچونی چمدانش را برداشت و رفت. یک مربی وقتی تیمش روی غلتک افتاده با لذت به کار ادامه می‌دهد، اما طوری او را اذیت کردند که قید تیمش را زد. امیدوارم شرایط برای ادامه همکاری استراماچونی با استقلال فراهم شود. 
اگر بازگشت او به استقلال منتفی شد، چه باید کرد؟
یک مربی خارجی دیگر پیدا کنند. 
اما خود استراماچونی بعد از ۳، ۴ ماه به نقطه‌ای رسید که لازم بود، مربی جدید خارجی هم اگر ۳، ۴ ماه زمان بخواهد تا نفراتش را بشناسد، لیگ تمام می‌شود!
هواداران استقلال و حتی پرسپولیس به نقطه‌ای رسیده‌اند که مربی داخلی را نمی‌پذیرند. هر کس از داخل سرمربی استقلال شود با ۲ تا باخت قربانی سکوها خواهد شد. من نمی‌گویم مربیان داخلی ضعیف هستند بلکه تأکید می‌کنم افکار طرفداران فوتبال به سمت و سوی مربی خارجی است و مربی داخلی با یک یا دو باخت بدجوری می‌سوزد.
درباره بازگشت فتح‌ا... زاده به کادر مدیریتی استقلال چه نظری داری؟
مدیران باید از جانب وزارت ورزش حمایت شوند. شما اگر فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال‌مادرید را هم بگذاری بر مسند کار استقلال، اما وزارتخانه حمایتش نکند، تفاوتی با عروسک نخواهد داشت.

۲۵۵ ۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =