کاهش اختلاف طبقاتی با استفاده از ابزار نوین بانکداری

در جامعه‌ی اسلامی «رفع فقر» و «رسیدگی به فقرا و نیازمندان» نه تنها یکی از فضایل اخلاقی به شمار می رود بلکه همواره از جمله مهم‌ترین مسائلی است که به آن تاکید شده است. این امر تنها وظیفه مسئولین حکومت اسلامی نیست بلکه همه آحاد جامعه باید در این موضوع نقش آفرینی کنند.

رفع فاصله اخلاقی آنقدر مهم است که حتی در نظامی های که رقابت برای ثروت اندوزی مورد توجه بسیار قرار دارد ،مقابله با فقر مطلق، حداقل برای جلوگیری از گسترش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی ضروری دانسته می شود.

در این زمینه هم‌افزایی و استفاده از  ظرفیت ها و پتانسیل بانک‌ها  و مراکز اقتصادی کمک می‌کند راهکارهای تازه در این رابطه گشوده شده و مسیر برای تقویت همکاری ها در این زمینه هموار شود.

با توجه به این امر، صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان با اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به مددجویان و کارفرمایان معرفی شده از سوی کمیته‌امداد امام خمینی(ره) وسازمان بهزیستی تلاش می کند تا شرایط مطلوب را برای اشتغال آنها فراهم بیاورد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به همین منظور به دنبال ابلاغیه بانک مرکزی، صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان به منظور اجرای قانون بودجه سال 98، جمعاً  575 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به مددجویان و کارفرمایان معرفی شده از سوی کمیته‌امداد امام خمینی(ره) وسازمان بهزیستی اعطا کرده، که از این میزان 400 میلیارد ریال به مددجویان و کارفرمایان معرفی شده کمیته ‌امداد امام خمینی(ره) و 175میلیارد ریال به به مددجویان و کارفرمایان معرفی شده سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

اجرای خدمت قرض‌الحسنه ویژه

علاوه بر موارد یاد شده، صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان بستری را برای خدمات  قرض‌الحسنه ویژه فراهم کرده تا در قالب خدمت،  مدیریت مصارف سپرده تودیع شده توسط سپرده‌گذار را به وی تفویض کند.

بدین ترتیب که موسسه مذکور مبلغی را به عنوان سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان تودیع و پس از آن، صندوق به سپرده‌گذار این اختیار را می‌دهد که افرادی را برای دریافت تسهیلات از محل آن منابع، به صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان معرفی کند.

به این ترتیب صندوق می‌تواند در اقصی نقاط کشور به افراد معرفی شده تسهیلات قرض‌الحسنه ارائه  و از محل اقساط دریافتی گیرندگان وام، این روند به صورت مستمر و با پوشش دادن تعداد بیشتری از متقاضیان جدید تسهیلات، به صورت تصاعدی استمرار دهد .

گفتنی است صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان با توجه به توضیحات فوق آمادگی کامل دارد تا برای سازمان‌ها وشرکت‌های تجاری و اشخاص حقیقی معتبر، چنین حسابی را در هر یک از شعب بانک‌ پارسیان در سراسر کشور افتتاح و با ارائه مطلوب‌ترین خدمات در این چارچوب، پذیرای وجوه آن شرکت بوده و به شیوه فوق تسهیلات را  اعطا کند.

جمع آوری کمک های خیریه با ابزارهای بانکداری نوین

جالب آنجاست که صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان با  استفاده از ابزارهای بانکداری نوین مانند فعال سازی گزینه کمک به انجمن‌های خیریه روی دستگاه‌های کارت خوان ، به انجمن‌های حمایتی برای  جمع‌آوری کمک‌های خیریه کمک می کند. این صندوق این شرایط را در چارچوب همکاری شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، فراهم کرده و به ترتیب امکان جذب کمک‌های نقدی از طریق شبکه دستگاه‌های کارتخوان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان برای برخی انجمن‌های درمانی فراهم شده است .

در حال حاضر نیز  تمامی افرادی که تمایل به واریز وجه به حساب این انجمن ها و حمایت مالی از آنها را دارند می‌توانند با استفاده از شبکه گسترده دستگاههای کارتخوان این شرکت در سراسر کشور به راحتی  وجه مورد نظر خود را به حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز این انجمن را که متصل به شبکه کارتخوان‌های شرکت تاپ است، واریز کنند .

ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای  افتتاح حساب قرض‌الحسنه‌

طرح های تشویقی صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان نیز به نوبه خود قابل توجه است . سن نوجوانی سنی است که نوجوانان می‌خواهند حساب شخصی با کارت عابر بانک برای خود داشته باشند و احساس بزرگسالی کنند اما سن آنها کمتر از آن است که اجازه  افتتاح حساب کوتاه مدت و جاری داشته باشند. جالب آنجاست بیشتر افراد از اینکه می‌توانند در سنین 12 سالگی یا 15 سالگی به نام خود حساب افتتاح کنند.

بنابراین در طرحی تشویقی صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان ضمن هماهنگی با دبیرستان‌های سطح شهر، شرایط را افتتاح حساب قرض الحسنه دانش آموزان فراهم می کنند. به این ترتیب که با تشکیل جلسات توجهیی در مورد چگونگی افتتاح حساب قرض‌الحسنه، تکمیل فرم‌ها ، مدارک لازم، خدمات الکترونیکی این حساب‌ها، مفاهیم بانکی و ... برای  دانش‌آموزان بالای 15 سال توضیح داده می‌شود . به علاوه برای  افزایش انگیزه و تشویق دانش آموزان مبلغ 50.000 ریال از طرف صندوق به حساب‌های تازه افتتاح شده به عنوان هدیه اختصاص داده می شود . همچنین  هزینه تمبر و صدور کارت نقدی از شرکت کنندگان در طرح نیز دریافت نخواهد شد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =