کاربران خبرآنلاین نظر دادند/ یارانه بنزین را به نیازمندان واقعی بدهید

به نظرم این معیارها درسته .موضوع اینه که ما باید باور کنیم وضعمون خوبه .متاسفانه برخی با داشتن همه این ها حس می کنند باید یارانه بگیرند؛ این نکته ای است که یکی از کابران خبرانلاین در پاسخ به این سئوالی در خصوص ارزیابی شاخص‌ها و معیارهای برخورداری اعلام کرده است.

 به گزارش خبرانلاین، شمارش معکوس برای رسیدگی به درخواست های متعدد در خصوص یارانه معیشتی آغاز شده است.

دارا بودن مسکن با ارزش بالاتر از یک میلیارد و ۲۰۰ در تهران و ۹۰۰ میلیون تومان در شهرهای دیگر و خودرو با قیمتی بالاتر از ۳۰۰ میلیون تومان و دریافت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی، مانع از برخورداری از این یارانه می شود.حداقل حقوق برای خانوار یک نفره ۴میلیون تومان و برای خانوارهای بالاتر از ۵ نفر ۸ میلیون تومان است.

هر چند بخش عمده ای از پاسخ دهندگان به این سئوال تاکید دارند که این شاخص‌ها، شاخص‌های درستی برای تشخیص برخورداری یا عدم برخورداری است اما در عین حال اعلام می کنند که خودشان بدون دارا بودن این شاخص‌ها نتوانسته ‌ند یارانه معیشتی دریافت کنند. کاربری تاکید دارد : ببینید این معیارها خوبه اما من شخصا واجد این شرایط نیستم و خونه‌ام ۵۰۰ میلیون و ماشینم ۵۰ میلیونه اما این بسته رو نگرفتم .چرا؟ حمید کاربر دیگری گفته است : برای درامد خانوار ملاک درستی نیست چون ممکن است چند نفر در خانواده کار کنند ولی تنها سرپرست خانواده مسئول خرج خانواده باشد. به هرحال بقیه هم زندگی و اینده دارند.

یک بازنشسته نیز در تایید کامنت حمید تاکید کرده است: ملاک درآمدافرادخانواده درست نیست چون فرزندان درامدشون واسه اینده خودشونه واگرخودرو هم دارندبعدازدواج خودرو باخودشون میبرن واسه پدرشون که نمیذارن به نظرمن این معیار درستی واسه قطع یارانه نیست.

کاربر دیگری به نام معترض نیز گفته است: نکته‌ای که توی این مدت هیچ اشاره‌ای بهش نشده،هزینه‌های اجباری یک خانوار است.به عنوان مثال یک خانواده ۴ نفره جمعا ماهی ۸ میلیون تومن حقوق دارند.خب از نظر دولت این خانوار واجد شرایط دریافت کمک هزینه نیست.حالا همین خانوار ماهی یک-دو میلیون تومن هزینه‌ی پزشکی دارد(مثلا به خاطر بیماری خاص یکی از افراد خانواده).خب جایی توی این قانون این نوع هزینه‌ها که اجباری هم هست را بررسی میکند؟صرف اینکه طرف ۸ میلیون حقوق میگیره یعنی آدم متمولیه؟ واقعا جای تاسف داره برای کسانی که این قوانین ناقص رو طراحی می‌کنند.

سعید اما می گوید: درصد قابل توجهی از مردم واقعا به این پول احتیاج ندارند. ولی متاسفانه چون عزت نفس وجود نداره هرجا چیز رایگان بدهند فقیر و غنی هر دو در صف هستند.

مخاطب دیگری نیز می گوید: اگر کل شرایط را در نظر بگیرند درست است وگرنه اگر یک فاکتور در انتخاب خانواده برخوردار در نظر گرفته شود اصلا صحیح نیست در ضمن هزینه خانواده هم باید در مد نظر قرار گیرد زیرا ممکن است یک نفر درآمد بالا داشته باشد ولی هزینه بالا داشته باشد که میتوان حضور یک بیمار صعب العلاج در خانواده واقعا کمر شکن است.

 به نظر می رسد آنچه بیش از دریافت یا عدم دریافت مخاطبان را آزرده ساخته این نکته است که برخی با وجود دارا بودن خانه و ماشین و ... این یارانه را گرفته اند . برخی کاربران گفته اند در صورتی که این پول به افراد فقیر داده شود هیچ مشکلی با عدم دریافت ان ندارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =