پارلمان، امروز تکلیف برهم صالح را مشخص می کند

ایسنا نوشت: قرار است پارلمان عراق امروز(دوشنبه) جلسه‌ای را برای تصمیم‌گیری نهایی درباره درخواست رئیس‌جمهور برای تعیین فراکسیون اکثریت برگزار کند.

به گزارش شبکه الجزیره، پارلمان عراق امروز(دوشنبه) نشستی را برای دادن پاسخ نهایی به درخواست برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق درباره تعیین فراکسیون اکثریت برگزار می‌کند.

دادگاه عالی فدرال عراق پیشتر در حکمی درخصوص اختلافات سیاسی پیرامون فراکسیون اکثریت در پارلمان اعلام کرد: فراکسیون اکثریت به فراکسیونی گفته می‌شود که از یک یا دو لیست یا بیشتر تشکیل شود. ائتلاف البناء می‌گوید فراکسیون اکثریت را در پارلمان دارد. این فراکسیون ۱۵۰ کرسی از مجموع ۳۲۹ کرسی را در اختیار دارد.

این ائتلاف شب گذشته در نامه‌ای به برهم صالح، " قصی السهیل"، وزیر آموزش را برای پست نخست‌وزیری نامزد کرد اما معترضان به شدت با نامزدی وی مخالفند.

این درحالی است که برهم صالح تأکید کرده که اگر احزاب بخواهند به اعمال فشارهایشان بر او ادامه دهند از سمت خود استعفا می‌دهد.

برهم صالح شب گذشته مجددا از پارلمان خواسته بود فراکسیون اکثریت را اعلام کند.

از سوی دیگر ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر اوایل ماه میلادی جاری در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کرده بود این ائتلاف فراکسیون اکثریت پارلمانی را دارد.

به گفته منابع اوضاع پیچیده شده است و پاسخ دادگاه فدرال، اختلافات درباره فراکسیون اکثریت را به نقطه اول بازگرداند.

پارلمان زمانی که اولین جلسه خود را برگزار کرده بود ماهیت فراکسیون اکثریت را اعلام نکرده بود و همین مسئله موجب اختلافات عمیق میان فراکسیون‌های سیاسی شده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1334231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =