دحلان: اردوغان می خواهد مرا ترور کند

ایسنا نوشت:محمد دحلان در سخنانی گفت که رئیس جمهوری ترکیه با تعیین پاداش مالی ۱.۷ میلیون دلاری برای کسانی که اطلاعاتی در مورد او ارائه دهند، مغز متفکر تلاش برای ترور وی است.

 محمد دحلان، عضو سابق جنبش فتح در مصاحبه با شبکه "أمد للإعلام" اظهار کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به رغم اینکه حتی کوچکترین عنصر قهرمانی و دلاوری را ندارد اما می‌خواهد که قهرمان باشد. او جنگ‌های خیالی خارجی را ایجاد می‌کند و نان آن را در داخل می‌خورد اما زمانی که موضوع به من و اینکه من در ترکیه مداخله کرده‌ام مربوط می‌شود اردوغان دروغ می‌گوید و دروغگویی‌های اطرافیانش از اخوانی‌ها گرفته و غیر اخوانی‌ها را تکرار می‌کند، چراکه من شناختی نسبت به ترکیه ندارم و هرگز به این کشور سفر نکرده‌ام و همچنین شخصیت‌های سیاسی و یا شهروندان معمولی ترکیه را نمی‌شناسم و در واقع او با دیدن مواضع فلسطینی و عربی واضح و قاطعانه من احساس جنون می‌کند و من به او می‌گویم نبردت در اینجا ناامید کننده است، چراکه من از کسانی نیستم که تحت فشار مواضعشان را تغییر می‌دهند.

وی خطاب به اردوغان افزود: می‌توانی از دوستان اسرائیلی‌ات درباره فرصت‌های شکست و یا تضعیف اراده من زمانی که تحت فشار و حتی شکنجه شدید بودم، سؤال کنی.

دحلان تصریح کرد: اما درباره پاداش ۱.۷ میلیون دلاری اردوغان برای کسانی که اطلاعاتی در مورد من ارائه می‌دهند، نیز باید بگویم که منظور از این مبلغ دادن پاداش به کسانی است که من را به جای اردوغان می‌کشند و این موضوعی است که ما به خاطر آن طرح شکایت از رژیم اردوغان را مطرح خواهیم کرد. توصیه‌هایم به او را بار دیگر تکرار می‌کنم، او این مبالغ را صرف درمان روانشناختی و سلامت روانی خود کند.

وی ادامه داد: قطعا اردوغان به دنبال ترور من است یا احتمالا برای این کار برنامه‌ریزی می‌کند، چراکه با توجه به اتفاقاتی که وی برای نزدیک‌ترین دوستان و شریکانش در حزب و دولت از جمله آقای گولن (فتح‌الله گولن) رقم زد، ذاتا یک خائن است. او هزاران ترک را به قتل رسانده و ده‌ها کودک و نوجوان را بازداشت کرده و ترکیه در دوران او به بزرگترین زندان برای اندیشمندان و صاحبان عقیده تبدیل شده است.

مقامات ترکیه دحلان را که در حال حاضر در امارات به سر می‌برد به ایفای نقش برجسته در تلاش برای کودتای نافرجام در ترکیه در سال ۲۰۱۶ متهم کرده‌اند. وی همچنین با فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه در صربستان نشست‌هایی برگزار کرده بود و آن را حمایت مالی می‌کند.

وزارت کشور ترکیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که محمد دحلان را در فهرست تروریست‌های تحت تعقیب موسوم به "فهرست قرمز" قرار داده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1334248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میر معصوم شاملو IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    دحال تروریست غلط کرده با طرف دارانش