پوتین از دلایل ادامه حضور نظامیان روسیه در سوریه پرده برداری کرد

میزان نوشت: رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید بر ضرورت نظارت بر استقرار احتمالی موشک‌های آمریکا، می‎گوید که حضور نیروهای مسلح روسیه در خاک سوریه ضامن ثبات در این کشور است.

«ولادیمیر پوتین»، روز سه‌ شنبه، ۳ دی، طی اظهاراتی در ساختمان وزارت دفاع روسیه از اقدامات آمریکا که به تضعیف کنترل تسلیحاتی منجر شده، انتقاد کرد.

وی گفت «ضروری است که ما استقرار موشک‌های آمریکا در سراسر جهان را تحت نظارت داشته باشیم.»رئیس جمهور روسیه در ادامه از اعلام آمادگی مسکو برای همکاری در زمینه توافق جدید کنترل تسلیحاتی خبر داد.

پوتین همجنین تاکید کرد «روسیه سامانه‌های موشکی جدیدی تولید خواهد کرد تا قادر به مقابله با هرگونه تجاوز به خود و یا هم‌پیمانانش باشد.»وی در بخش دیگری گفت که حضور نیروهای روسیه در بندر طرطوس سوریه و فرودگاه حمیمیم ضامن ثبات در این کشور است.

همچنین «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه، نیز طی اظهاراتی گفت که آمریکا اخیرا موشکی میان‌برد آزمایش کرده که طبق توافق میان مسکو و واشنگتن، آزمایش آن ممنوع است.

وی همچنین گفت که اطمینانی به موضع آمریکا در قبال پیمان «استارت» جدید نیست.

پیمان " استارت جدید " در واقع آخرین معاهده کنترل تسلیحات باقی مانده میان ۲ کشور روسیه و آمریکا است. این پیمان که در سال ۲۰۱۰ از سوی طرفین به امضا رسیده است تصریح می‌کند که تعداد موشک‌های هسته‌ای استراتژیک باید به نصف کاهش یابد و شمار کلاهک‌های هسته‌ای استراتژیک مستقر به هزار و ۵۵۰ عدد محدود شود. این معاهده در ماه فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.

خروج رسمی آمریکا از پیمان منع موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد هسته‌ای با روسیه که در سال ۱۹۸۷ میان «میخائیل گورباچف» و «رونالد ریگان»، روسای جمهور وقت روسیه و آمریکا امضا شده بود، نگرانی‌ها در مورد آغاز مسابقه تسلیحاتی را تشدید کرده است.

آمریکا با متهم کردن روسیه به نقض این پیمان، با تعیین ضرب الاجل دوم آگوست (۱۱ مرداد) به مسکو، اعلام کرده بود در صورت عدم اجرای مفاد این پیمان توسط روسیه رسما آن را ترک خواهد کرد. روسیه ضمن رد این ادعای آمریکا، تمامی تعهداتش در این پیمان را به حالت تعلیق درآورد.


2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1334887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =