۰ نفر
۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۱

اسقف اعظم مارونی‌های لبنان که اخیرا در پی اعمال فشارهای آمریکا و عربستان سعودی علیه حزب الله و متحدان وی موضع‌گیری تندی کرده بود و باعث بی‌اعتمادی اکثر مردم لبنان از وی شد، از مقام خود برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک‌های جهان استعفای "نصرالله پطرس صفیر " اسقف اعظم مارونی‌های لبنان را پذیرفت و به این ترتیب وی از سمت خود کنار رفت. پاپ این اقدام را به علت تمایل شدید به برقراری صلح در کشور دانست.

یکی از اسقف‌های نزدیک به صفیر با اشاره به درخواست وی در زمینه کناره‌گیری از این سمت گفت که علت این اقدام سن بالای وی و تمایل او به برگزیده شدن فردی در سن و سالی پایین‌تر برای تصدی این سمت است.

این در حالی است که با موضع‌گیری‌های اخیر صفیر در زمینه اعلام مخالف صریح با گروه هشت مارس و بویژه حزب‌الله لبنان که در پی اعمال فشارهای آمریکا و عربستان سعودی بود، بیشتر مردم اعتماد خود را نسبت به وی از دست داده و توافق ملی در قبال وی از دست رفته بود.

صفیر (90 ساله) در آوریل سال 1986 به عنوان اسقف اعظم مارونی‌های لبنان انتخاب شد و در ژوئن گذشته نیز اعلام کرد که از سمت خود استعفا داده و در انتظار پاسخ پاپ به استعفانامه خود است.

واتیکان در زمینه شرایط فرد جدید انتصابی به این سمت گفت که فرد جدید باید مستقل و مورد توافق گروه‌های لبنانی باشد.

صفیر هفتاد و ششمین اسقف مارونی‌های حاضر در لبنان از بیش از 1500 سال گذشته بوده است.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =