ایسنا نوشت: رئیس جامعه ی خیرین مدرسه ساز کشور گفت: با کمبود ۱۰۰ مدرسه ی استثنایی و نیز نبود مدرسه برای مبتلایان اوتیسم در ۱۴ استان در سطح کشورمواجه هستیم که قول هایی از سوی خیرین برای ساخت ۱۴ مدرسه ی اوتیسمی ها داده شده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از این طرح ها باشیم.

ناصر قفلی رییس جامعه ی خیرین مدرسه ساز کشور در مراسم گردهمایی روسای مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در تبریز، افزود: در سطح کشور حدود ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کاره داریم که با همت همه ی روسای مجامع استانها و نیز کمک خیرین امیدواریم که در سال آتی تمامی این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه طبق اعلام نوبخت معاون برنامه و بودجه ی رئیس جمهور، بودجه ی تخصیص یافته در سال ۹۹ برای خیرین مدرسه ساز حدود سه برابر افزایش داشته است گفت: برای بهره وری صد درصدی از این بودجه نیازمند به جذب خیرین جدید و افزایش کمک از سوی خیرین قبلی هستیم و باید برنامه هایی در راستای این امر تنظیم شود.

قفلی در ادامه به تخصصی شدن فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و ایجاد کمیسیون های مختلف تخصصی را گامی مهم در تحقق این هدف دانست.

وی در ادامه به تلاش برای تخصیص وام ۵ هزار میلیارد تومانی و بدون بهره برای خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و با برگزاری جلسات با نهاد های مختلف در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این وام را برای جامعه ی خیرین مدرسه ساز فراهم نماییم.

در ادامه ی جلسه، سعید جلالی رئیس هیئت مدیره ی مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی به  بیان پیشینه ی فرهنگی و آموزشی و خیر خواهانه ی استان آذربایجان شرقی پرداخت و به میرزا حسن رشدیه به عنوان اولین خیر مدرسه ساز کشور و جبار باغچه بان به عنوان معمار آموزش نوین در تاریخ ایران اشاره کرد.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در طی دهه ی اخیر در استان اشاره کرد و گفت: در دهه ی ۹۰ دو زلزله ی بزرگ را در استان آذربایجان شرقی تجربه کردیم که در سال ۹۱ در شهرهای اهر، هریس و ورزقان حدود ۱۹۳ مدرسه ی آسیب دیده داشتیم که با کمک خیرین استانی و کشوری توانستیم در سریعترین  زمان ممکن بازسازی این مدارس را انجام دهیم.

در ادامه ی این جلسه محمدرضا اسپرورین عضو هیئت مدیره ی جامعه ی خیرین مدرسه ساز نیز به تبیین وظایف کمیسیون های مختلف پرداخت و نکاتی مهم در رابطه با کارایی این کمیسیون ها اشاره کرد. وی که خود عضو کمیسیون اقتصادی مجمع محسوب می شود از تخصیص بودجه ی ٢٧٠٠ میلیارد تومانی در سال ۹۹ خبر داد و گفت در تلاش هستیم تا به همین میزان نیز ار کمک خیرین محترم بهره مند شویم.

وی در ادامه به رایزنی با صنایع مختلف کشور از جمله فولاد و سیمان و کاشی اشاره کرد و گفت: با توجه به صحبت های انجام شده، قرار است این صنایع، کالا های مورد نیاز ما را با تخفیف نسبت به بازار آزاد ارائه دهند و افزود: بر اساس مواد مصرفی از بودجه ی سال گذشته، می توان تخمین زد که حدود ۲۰ درصد صرفه جویی از این طریق عاید مجمع خواهد شد.

در ادامه ی این جلسه نیز روسای استان های مختلف به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند که از مهمترین و بارزترین آنها می توان به لزوم جذب حداکثری خیرین و ارگان های مختلف برای تامین هزینه های مورد نیاز و ضرورت نگه داری و تعمیرات پس از ساخت مدارس و همچنین در مورد تصویب و اصلاح قوانین درون سازمانی نیز بحث هایی مطرح شد.

روسای مجامع استانها در ادامه بر لزوم افزایش تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی و رسانه ی ملی اشاره کردند و آنرا شرطی حیاتی بر تداوم جذب خیرین قلمداد کرده و این رویه را راهکاری مناسب برای جلب نظر و اعتماد مردم نسبت به جامعه ی خیرین مدرسه ساز عنوان کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =