خطر حضور رادیکال‌ها در مجلس /تندروها بدنبال بلندگو در پارلمان!

یک فعال سیاسی اصولگرا ضمن هشدار نسبت به حضور رادیکال ها در مجلس آینده، می‌گوید: در شرایطی که مشارکت سیاسی مردم در انتخابات پایین بیاید احتمال شکل گیری چنین مجلسی بالا می‌رود.

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و تاثیر آن در ترکیب مجس آینده، گفت: مشارکت سیاسی مردم در انتخابات از دو جنبه حائز اهمیت است؛  اول آن که هر چه مشارکت مردم بالاتر باشد، احساس مالکیت و علاقه مندی آنها نسبت به سرنوشت کشور نیز بیشتر می شود. این موضوع از بعد بین المللی هم حائز اهمیت است، یعنی اگر مشارکت مردم در انتخابات ۶۰ یا ۷۰ درصد باشد این پالس را به کشورهای دیگر خصوصا دشمنان نظام جمهوری اسلای می دهد که حاکمیت در ایران برای مردم اهمیت داشته و به آن وفادار هستند.

در مشارکت سیاسی پایین، افراد کارآمد و متخصص وارد پارلمان نخواهند شد

وی افزود: از سوی دیگر افراد در نظام سیاسی و انتخاباتی ایران با صفت شخص حقیقی خود انتخاب می شوند نه با عنوان حزبی شان. چرا که احزاب هنوز چندان اهمیت خاصی برای مردم ندارند.در چنین شرایطی تصور کنید در یک حوزه انتخابیه ۵۰۰ هزار نفر حائز رأی دادن هستند اما فقط ۲۰۰ هزار نفر پای صندوق ها می روند، در این شرایط فضا برای ورود افراد کارآمد و متخصص به مجلس فراهم نخواهد شد.

ایمانی تصریح کرد: بنابراین، هر چه میزان مشارکت علی‌الخصوص در حوزه های انتخابیه کوچک، بیشتر شود؛ احتمال رای آوری افراد صاحب نظر و کارآمد برای نشستن بر صندلی سبز مجلس نیز بیشتر می شود.  

مشارکت سیاسی بالا، خنثی کننده شعارهای تبلیغاتی پوپولیستی

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در این جا، موضوع تندرو یا کندرو بودن نمایندگان مطرح نیست، گفت: بلکه بحث بر سر توانایی افراد است. افرادی که تندرو هستند بالتبع کارآمدی کمتری دارند اما هرچه حضور مردم در انتخابات بیشتر شود احتمال انتخاب افراد کارآمد هم بیشتر می شود.  این موضوع برای شکل گیری هر مجلسی حائز اهمیت است. زمانی که به مردم توصیه می شود که پای صندوق های رای بروند، به این دلیل است که افرادی با یک شعار تبلیغاتی و وعده های عمل نشده و پوپولیستی انتخاب نشوند.  

رادیکال ها در مجلس بدنبال بلندگو هستند نه حل مشکلات مردم

ایمانی ضمن هشدار درباره تشکیل مجلسی با حضور تندورها، گفت: افرادی که بیشتر به دنبال عوام فریبی و سر دادن شعارهای تند بی محتوا هستد و به آنها رادیکال می گوییم؛ افرادی‌ هستند که وقتی پایشان به مجلس برسد، کاری به مجلس، طرح ها و لوایح و تلاش برای حل مشکلات مردم ندارند، بلکه عمدتا به دنبال یک بلندگوی بزرگ برای نمایش دادن خود و جریان وابسته به خودشان هستند.

تندروها برای مجلس خطرناکند، چه اصلاح طلب تندرو چه اصولگرای تندرو

وی تاکید کرد: این افرادی برای مجلس بسیار  خطرناک هستند و مهم نیست دیدگاه سیاسی‌شان اصولگرا باشد یا اصلاح طلب. در گذشته هم مجالسی از هر دو طیف که این ویژگی تندروی را داشتند تجربه کرده ایم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد:  متاسفانه برخی با موج سواری بر روی احساسات مردم در ایام انتخابات خود را به مجلس می رسانند، ولی برون داد حضورشان در پارلمان ضربه زدن به کارآمدی و جایگاه این قوه و نهاد است.

۲۷۲۱۵
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =