۱ نفر
۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
انتقام هولناک داعش/عکس

ایرنا نوشت: روزنامه "دیلی پست" نیجریه روز شنبه گزارش داد که گروه تروریستی "داعش" در این کشور در آنچه انتقام مرگ "ابوبکر البغدادی" عنوان کرده، 11 مسیحی را به قتل رساند.

براساس این گزارش، این گروه تروریستی دیشب با انتشار یک ویدئویی در پایگاه اینترنتی خود "امق" ادعا کرد که همزمان با تعطیلات عید کریسمس (میلاد حضرت مسیح (ع) ) در تلافی قتل  البغدادی سرکرده این گروه در مهرماه گذشته در سوریه، 11 مسیحی در بند خود را در نیجریه سر بریده است.

اگرچه در این کلیپ تصویری 56 ثانیه ای که در شبکه های اجتماعی نیز به نمایش در آمده، از هویت قربانیان سخنی به میان نیامده، اما نشان می دهد که داعش ابتدا یکی از این 11 مرد که چشمایشان بسته است را تیرباران کرده و سپس سرهای 10 نفر از آنها که از تن جدا شده را به نمایش می گذارد.

زمان انتشار این فیلم 26 دسامبر (5 دی) است تا ثابت کند که این اتفاق همزمان با عید کریسمس انجام می گیرد.

بر اساس این گزارش، بعد از این اقدام غیرانسانی و خشن علیه قربانیان که در این فیلم ادعا می شود مسیحی هستند و هفته گذشته در استان شمالی نیجریه "بورنو" دستگیر شده اند، یک فرد نقابدار ادعا می کند که این اقدام را به تلافی قتل البغدادی و سخنگوی او در سوریه انجام می دهد.

البغدادی سرکرده داعش و "ابوحسن المهاجر" سخنگوی داعش در ماه اکتبر (مهرماه) سال جاری در سوریه توسط نیروهای آمریکایی به قتل رسیدند. برخی گزارش ها حاکی است که البغدادی قبل از دستگیری خود کشی کرده بود.

در پی کشته شدن سرکرده داعش، این گروه در ۲۲ دسامبر (1 دی) اعلام کرد که انتقام کشته شدن رهبرشان را با حملات گسترده در کشورهای مختلف خواهند گرفت.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1335982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    2 0
    لعنت بر اون تفکرات حاکم بر اذهانتون.