روایت وزیر دفاع از اقتدار و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح در برابر تهدیدهای دشمنان/ انقلابی‌ترین و جهادی‌ترین کار تقویت اقتصاد ملی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از خوداتکایی و خودکفایی در حوزه‌های دفاعی و نظامی به عنوان الگوی پیشرفت نظام اسلامی و عرصه شکست راهبرد دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی نام برد و یادآور شد: در حوزه‌های اقتصادی هم باید با الگوگیری از قطع هرگونه وابستگی در عرصه‌های دفاعی به خودکفائی و شکوفائی دست یابیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز شنبه در بازدید از مجتمع‌های کشاورزی، دامپروری و روغن‌کشی سازمان اتکا در ورامین که با حضور مدیر عامل سازمان اتکا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ورامین، مدیران شهرستان ورامین در پیشوا  و مدیران ارشد وزارت دفاع  برگزار شد، با اشاره به مسؤولیت خطیر و حساس دولت، نظام اسلامی و نیروهای مسلح در تامین امنیت ملی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و تحول و رشد اقتصادی کشور نیازمند استقرار امنیت پایدار در کشور است.

وزیر دفاع نیروی انسانی و تجهیزات و تسلیحات دفاعی را از پایه‌های اصلی و اساسی مقوله امنیت برشمرد و افزود: محور اصلی امنیت، نیروهای مسلح جان برکف، با انگیزه، مومن، بصیر و ایثارگری است که کشور را در قبال تهدیدات دشمنان قسم خورده حفاظت و حراست می‌کنند و امروز به برکت هدایت‌های حکیمانه فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای «مدظله العالی» ایران اسلامی دارای نیروهای مسلح مقتدر، انقلابی، مجرب و آموزش دیده‌ای است که در دنیا بی‌نظیر است.

حاتمی در تبیین و تشریح وظایف و مأموریت‌های خطیر قانونی وزارت دفاع در قبال نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بسیار مفتخریم که در مجموعه وزارت دفاع با بهره‌مندی از خیل عظیم متخصصین، دانشمندان، محققین و پژوهشگران مومن و انقلابی، خادم و خدمتگزار نیروهای مسلح آماده و پا در رکاب هستیم که تولید کننده امنیت، اقتدار و قدرت بازدارندگی ملی هستند و وزارت دفاع به عنوان پشتیبان و حامی رزمندگان موظف است با تعامل با دولت و مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای سعی و تلاش کند تا نیروهای مسلح‌ کمترین دغدغه را نسبت به معیشت، آسایش و منزلت خود داشته باشند.

وی تسلیحات و تجهیزات دفاعی را به عنوان پایه و اساس دیگر حفظ امنیت ملی برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که از اولین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و به خصوص در حوزه‌های دفاعی و نظامی قرار گرفت ولیکن امروز نیروهای مسلح و صنعت دفاعی به چنان توانایی و قابلیتی در حوزه خودکفایی دست یافته‌اند که می‌توانند نیازهای عرصه رزم را مطابق با نوع تهدیدات پیش‌رو طراحی، تولید و بکارگیری کنند.

وزیر دفاع افزود: متخصصین صنعت دفاعی قادرند با بهره‌گیری از علم، دانش و تجربه ارزشمند ۴ دهه علمی انقلاب اسلامی، طرح و ایده نیروهای مسلح را در مدت زمان کوتاه به محصول و دستاورد دفاعی تبدیل کرده و از این جهت خار چشم دشمنان شده‌اند.

حاتمی با اشاره به توطئه اخیر دشمنان نظام اسلامی در جهت مخدوش ساختن امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: این بار نیز با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، آگاهی، بصیرت و دشمن‌شناسی ملت، ترفند دشمنان با شکست مواجه شد.

حاتمی آخرین حربه نظام استکبار را «جنگ اقتصادی» و «فشار حداکثری» علیه ملت مظلوم ایران اسلامی عنوان کرد و گفت؛ در این شرایط بسیار حساس، «عرصه اقتصادی»  میدان واقعی مبارزه است و انقلابی‌ترین و جهادی‌ترین کار تقویت حوزه اقتصاد ملی است و وظیفه و تکلیف همگان توجه و تاکید ویژه بر (اقتصاد مقاومتی) و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های ملی و بومی کشور و نگاه به درون و توانمندسازی اقتصاد است.

وی از خوداتکایی و خودکفایی در حوزه‌های دفاعی و نظامی به عنوان الگوی پیشرفت نظام اسلامی و عرصه شکست راهبرد دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی نام برد و یادآور شد: در حوزه‌های اقتصادی هم باید با الگوگیری از قطع هرگونه وابستگی در عرصه‌های دفاعی به خودکفائی و شکوفائی دست یابیم.

وزیر دفاع راه برون رفت از دسیسه‌ها، توطئه‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه را ایستادگی ملت ایران، تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، تلاش و سختکوشی مسئولین و مردم، انسجام، یکپارچگی، وحدت و همدلی دانست و اظهار امیدواری کرد: بر این باوریم که ملت بزرگ ایران اسلامی با تکیه بر ایمان راسخ خود، فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی، امید به نصرت و مددالهی، قطعاً این مقطع تاریخی را نیز با موفقیت و پیروزی پشت سر خواهد گذاشت و به قله‌های فتح و پیروزی دست خواهد یافت و تا آن روز ملت ایران اسلامی فاصله زیادی ندارد.

امیر سرتیپ صباحی فرد: یکان‌های پدافند هوایی ارتش با علم روز تجهیز شده‌اند

هم‌چنین امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه بازدید از نمایشگاه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران که به مناسبت پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در ستاد این نیرو دایر شده است، بر لزوم پدافند غیر عامل در جهت کاهش خطرات و مقابله به موقع با حوادث طبیعی و غیرطبیعی تاکید کرد.

وی در همین زمینه افزود: نقش پدافند غیرعامل در زمان حوادث بسیار مهم و حساس است و اگر پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با آثار مخرب بلایای طبیعی چون سیل و زلزله را به خوبی، به موقع و دقیق صورت گیرد، می‌توان از بسیاری از پیامدها و خسارت‌های جانی و مالی جلوگیری کرد.

امیر صباحی‌فرد به موقعیت خاص جغرافیایی کشور اشاره و تاکید کرد: تمام یگان‌های نیروی پدافند هوایی باید خود را به علم و تجهیزات بروز پدافند غیرعامل تجهیز کرده تا در صورت بروز هرگونه حادثه بتوانند همچون گذشته به نحو احسن به یاری مردم بشتابند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336058

برچسب‌ها