بسته شدن یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه های عمومی ارومیه

یکی از قدیمی ترین،پرمخاطب ترین و بهترین کتابخانه های عمومی ارومیه به دلیل پافشاری دست‌اندرکاران و هیات امنای یکی از مساجد بسته شد تا بیش از ۶۰۰ عضو این کتابخانه در ایام نزدیک امتحانات سرگردان شوند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، یکی از قدیمی ترین، پرمخاطب ترین و بهترین کتابخانه های عمومی ارومیه به همت هیئت امنای مسجد قائم بسته شد.
این کتابخانه عمومی که قائم نام دارد، بیش از ٦٠٠ عضو فعال و با سابقه فعالیت چندین ساله دارد که به علت پافشاری متولیان مسجد قائم ارومیه بسته و تعطیل شد.

کتابخانه عمومی قائم ارومیه که به عنوان یکی از کتابخانه های زیرمجموعه نهاد کتابخانه های عمومی فعالیت می‌کند علاوه بر ارائه خدمات به اعضا میزبان برنامه های فرهنگی و آموزشی بسیاری برای رده سنی کودکان و نوجوانان بوده و همه روزه پذیرای دانش آموزان و نوجوانان و جوانان متعددی است.

کتابخانه قائم ارومیه
 بخشی از فعالیت های روزانه کتابخانه قائم ارومیه که امروز بسته شد.

گفته می‌شود متولیان مسجد قائم ارومیه در صدد الحاق فضای فیزیکی کتابخانه به حسینیه این مسجد هستند و تلاش های مسولین و مردم محله و متولیان موضوع برای جلوگیری از این عمل غیرفرهنگی نتیجه نداده و امروز این کتابخانه به شیوه عجیبی بسته شده است.

منوچهر جعفری سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی  در مورد آخرین وضعیت این کتابخانه به ایرنا گفته است: مسئله از طریق مسوولان فرمانداری و استانداری در حال پیگیری بوده ولی تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده‌ و اقدام قابل توجهی هم از سوی هیات امنا انجام نشده‌است و با تعطیلی شتاب‌زده این کتابخانه تنها به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی منطقه ضرر رسید.

سیدهادی طباطبایی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی هم می‌گوید: دوشنبه جلسه‌ای بین طرفین و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط برای حل این موضوع برگزار خواهدشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =