سند پیشگیری از پدیده کودک‌همسری در آذربایجان‌شرقی تدوین می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز تدوین سند استانی پیشگیری از پدیده کودک‌همسری، گفت: این سند، مرجع تصمیم‌گیری‌های استانی در این خصوص خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی بدر شکوهی روز شنبه در بیست و یکمین جلسه هیأت اندیشه‌ورز آذربایجان شرقی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شده اهداف این سند، پس از تدوین نهایی آن انجام خواهد شد.

وی افزود: برای پیشبرد درست سند، مسئولیت محوری هر کدام از اعضا مشخص شده و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای دستیابی به اهداف آن باید مورد توجه قرار گیرد.

شکوهی بر ضرورت توجه جدی به مقوله فرهنگ سازی در مقابله با پدیده کودک همسری تاکید کرد و از صداوسیمای استان خواست از ظرفیت رسانه ملی در این خصوص استفاده کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین افراد در معرض کودک همسری جزو جامعه هدف آموزش و پرورش است لازم است دستگاه های اجتماعی و فرهنگی استان، آموزش وپرورش را در ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان در این خصوص یاری کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین فعالیت‌های هیأت اندیشه‌ورز در جهت ایده سازی و ارایه نظرات تخصصی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی استان را برای دستگاه‌های اجرایی راهگشا دانست و گفت: دور جدید فعالیت های این هیات بر اساس آیین نامه ابلاغی وزارت کشور به زودی آغاز خواهد شد.

شکوهی افزود: در دور جدید تلاش خواهد شد که صاحب نظران دانشگاه های مادر آذربایجان شرقی در این هیات حضور داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =