لاریجانی: ترامپ فقط به دنبال نفت سوریه است/شرط گذاشتن برای حمایت از سوریه شرم آور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی علیه تمامیت ارضی سوریه و با هر تحرک تعرض آمیزی نسبت به این کشور مخالف بوده و از سوریه در مبارزه با تروریسم و در زمینه بازسازی حمایت می کند.

به گزارش خبرآنلاین، جمعی از رؤسای قبایل عشایر کشور سوریه عصر شنبه، 7 دی ماه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به نقش تعیین کننده قبایل سوریه در ایجاد ثبات در این کشور، گفت: نقش کشور سوریه در چند دهه اخیر در جریان مقاومت بسیار اثرگذار بوده، آن هم در شرایطی که برخی کشورها نمی خواهند این کشور آرام باشد و خسارات زیادی را به آن وارد کرده اند.

اهم اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*دوره بحران سوریه سپری شده و اکنون به دوران بازسازی آن رسیده ایم، خوشبختانه شیوخ عشایر در شرایط حساس کنونی سوریه، تحلیل درستی از وضعیت دارند و از توطئه برخی کشورها علیه خود آگاه هستند. 

*برخی از کشورهای منطقه مدعی شدند سوریه ظرف مدت کوتاهی سقوط خواهد کرد، اما سوریه توانست بر توطئه خطرناک آنها توفیق یابد و مردم این کشور نیز غیرت دینی خوبی از خود نشان دادند که نقش شما رؤسای قبایل در این قضیه بسیار مهم بوده است.

* ارتش آبدیده سوریه نیز کفایت بسیار خوبی در مقابله با تروریسم از خود نشان داد.

*{با اشاره به ضرورت حل برخی مشکلات سوریه که در صورت برطرف شدن باعث می شود هیچ کشوری جرأت اقدام ماجراجویانه علیه سوریه را پیدا نکند}: حضور تروریست ها در منطقه ادلب آثار سوء فراوانی دارد و این معضل باید هرچه سریع‌تر برطرف شود همچنین نقش موذیانه آمریکا در قبال سوریه که امروز به خوبی شفاف شده باید مد نظر قرار گیرد.

*اظهارات ترامپ به خوبی نشان داد که آنها صرفا به دنبال نفت هستند و این موضوع برای کشوری که مدعی ابرقدرتی جهان است، آبروریزی محسوب می شود زیرا کسی که مدعی مدیریت جهان است، امروز تنها به یک سارق بدل شده است که دوره آن دوامی نخواهد داشت.

*{ با اشاره به مذاکرات آستانه}: همکاری‌های ایران، ترکیه و روسیه در چارچوب این مذاکرات بسیار مثمرثمر بوده است ضمن اینکه در حال حاضر موضوع قانون اساسی در آینده سوریه نقش محوری دارد که باید توسط ملت سوریه تدوین و به تصویب برسد چرا که ملت رشید سوریه نیاز به قیّم ندارند و باید بتوانند قانون اساسی کشورشان را بدون فشار بیرونی تدوین کنند.

*برخی کشورها برای بازسازی و حمایت از سوریه شرط گذاشته اند که این موضوع شرم آور است و همین ها باعث خسارت های بسیار به این کشور شد، در حالی که ملت سوریه باید برای آنها شرط بگذارند.

*جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی علیه تمامیت ارضی سوریه و با هر تحرک تعرض آمیزی نسبت به این کشور مخالف بوده و از سوریه در مبارزه با تروریسم و در زمینه بازسازی حمایت می کند.

*{ با اشاره به حملات هرازچندگاه اسرائیلی‌ها به مواضع سوریه}: این حملات از روی عصبانیت نسبت به تسلط سوریه بر کشور خود و پیشرفت هایی است که هر روز به آن دست پیدا می کند.

*رؤسای برخی قبایل عشایر سوریه نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی در زمان مبارزه با تروریسم، گفتند: نقش سازنده ایران در روزهای بحرانی سوریه بسیار حیاتی بوده است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336448

برچسب‌ها