برق در صنایع آذربایجان شرقی جریان ندارد

آذربایجان شرقی که روزگاری قطب اقتصادی و تولیدی کشور بود امروز تولیدکننده دارد، مواد اولیه دارد اما دولت توان تامین برق صنایع استان را ندارد.

 محمد یوسفی: آذربایجان شرقی تولید کننده محصولات صنعتی و ماشین افزار بوده و امروزه ۴۰ درصد صادرات استان محصولات سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

براساس گزارش‌های رسیده مشکل تامین برق در آذربایجان شرقی جدی است، به نحوی که این استان توان تامین برق مورد نیاز صنایع تازه تاسیس و فازهای توسعه‌ای کارخانه‌های موجود خود را ندارد.

در ماه های گرم سال که همزمان با شروع فصل کاری است، قطعی برق واحدهای تولیدی استان را با مشکل مواجه کرده و آنها را به تعطیلی یا تغیر شیفت کاری وادار می‌کند.

در شرایطی که کشور با نبود سرمایه‌گذار روبرو است، تولیدکنندگان آذربایجان شرقی برای محیا شدن شرایط سرمایه گذاری که مهمترین آن تامین برق است به التماس افتاده‌اند.

امروز ایجاد اشتغال برای جوانان خواست عموم مردم جامعه است اما برخی از کارگاه‌ها و شرکت‌ها استان پس از چندسال معطل ماندن در صف تامین برق به استان های دیگر نقل مکان می‌کنند مناطقی که توان برقی آنها چندین برابر استان ما و نیاز آنها بسیار کمتر از ما است.

آذربایجان شرقی امروز به قدری دچار مشکل برق شده که ۳۲ واحد صنعتی فقط در یک شهرک منتظر تامین برق هستند و اوضاع شهرک‌های دیگر نیز مشابه است.

توان تامین برق سه استان آذربایجان شرقی، اردبیل و ارومیه که مجموعا برق منطقه‌ای آذربایجان را تشکیل می‌دهند و صنایع مادر و بسیاری از صنایع بزرگ در آن فعال است، کمتر از توان برقی استان یزد شده است.

نیروگاه برق تبریز با آن همه دود و مشکل برای شهر، امروز پیر و فرسوده شده به نحوی که در فصل سرما یکی از کانون‌های آلاینده تبریز به شمار می‌رود.

تبریز امروز سرمایه دارد اما برنامه نه!

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =